Thursday, July 29, 2010

RP 29-30 (19 JULAI-30 JULAI 2010)

MINGGU 29 - MINGGU 30

Tarikh: 19 Julai 2010 Hari: Isnin
Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa12:50 - 2:00 petang
Tingkatan 1M
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.1 Melindungi Hak Kanak-kanak
TajukUnit 24 Hak Kanak-kanak Terjaga, Generasi Sejahtera
Hasil PembelajaranKognitif: Menjelaskan kepentingan hak
kanak-kanak.
Afektif: Menghormati hak kanak-kanak.
Perlakuan: Melindungi dan menyayangi
kanak-kanak.
PendekatanPemupukan nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan Pengukuhan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa2:00 - 2:35 petang
Tingkatan1G
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.1 Melindungi Hak Kanak-kanak
TajukUnit 24 Hak Kanak-kanak Terjaga, Generasi Sejahtera
Hasil PembelajaranKognitif: Menjelaskan kepentingan hak
kanak-kanak.
Afektif: Menghormati hak kanak-kanak.
Perlakuan: Melindungi dan menyayangi
kanak-kanak.
PendekatanPemupukan nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan
Refleksiobjektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan1A/1C
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.2 Menghormati Hak Wanita
TajukUnit 25 Hak Sama Rata Bagi Wanita
Hasil PembelajaranKognitif: Memahami hak wanita mengikuti Perlembagaan negara.
Afektif: Menghormati kaum wanita.
Perlakuan: Memberi layanan yang baik kepada kaum wanita.
PendekatanPemupukan nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai. Pelajar memberi respon yang baik dalam P&P. Cadangan: mengadakan perbincangan kumpulan.


Tarikh: 20 Julai 2010 Hari: Selasa
Mata PelajaranPendidikan moral
Masa12:50 - 2:00 Petang
Tingkatan1N
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.1 Melindungi Hak Kanak-kanak
TajukUnit 24 Hak Kanak-kanak Terjaga, Generasi Sejahtera
Hasil PembelajaranKognitif: Menjelaskan kepentingan hak
kanak-kanak.
Afektif: Menghormati hak kanak-kanak.
Perlakuan: Melindungi dan menyayangi
kanak-kanak.
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
RefleksiPelajar boleh menyatakan semula definisi nilai. Objektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranGeografi
Masa3:25 - 4:35 petang
Tingkatan2B
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 13 Fungsi Petempatan Luar Bandar
Sub topikFungsi Petempatan Di Kawasan Luar Bandar
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan enam faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.

Aras 2:
i. Menghuraikan enam faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.

Mata pelajaranGeografi
Masa4:35 - 5:45 petang
Tingkatan2I
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 13 Fungsi Petempatan Luar Bandar
Sub topikFungsi Petempatan Di Kawasan Luar Bandar
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan enam faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.

Aras 2:
i. Menghuraikan tiga faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 21 Julai 2010 Hari: Rabu
Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa3:25 - 4:00 petang
Tingkatan1A/1C
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.2 Menghormati Hak Wanita (sambungan)
TajukUnit 25 Hak Sama Rata Bagi Wanita
Hasil PembelajaranKognitif: Memahami hak wanita mengikuti Perlembagaan negara.
Afektif: Menghormati kaum wanita.
Perlakuan: Memberi layanan yang baik kepada kaum wanita.
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan (kerja rumah)
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai. Latihan pengukuhan akan dibincangkan pada waktu P&P seterusnya.

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa4:35 - 5:10 petang
Tingkatan 1M
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.2 Menghormati Hak Wanita
TajukUnit 25 Hak Sama Rata Bagi Wanita
Hasil PembelajaranKognitif: Memahami hak wanita mengikuti Perlembagaan negara.
Afektif: Menghormati kaum wanita.
Perlakuan: Memberi layanan yang baik kepada kaum wanita.
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranGeografi
Masa5:10 - 6:20 petang
Tingkatan2L
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 13 Fungsi Petempatan Luar Bandar
Sub tajukFungsi Petempatan Di Kawasan Luar Bandar
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan enam faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.

Aras 2:
i. Menghuraikan empat faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Tekniki. Perbincangan
ii. Soal-jawab
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 22 Julai 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran Geografi
Masa3:25 - 4:35 petang
Tingkatan2B
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 13 Fungsi Petempatan Luar Bandar
Sub TopikFungsi Petempatan Di Kawasan Luar Bandar
Hasil PembelajaranAras 2:
i. Menghuraikan dua faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.
Pendekatankonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua P&P digunakan untuk membincangkan bahagian kawasan kajian dan kaedah kajian kerja kursus Geografi.

Mata PelajaranGeografi
Masa4:35 - 5:10 petang
Tingkatan2I
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 13 Fungsi Petempatan Luar Bandar
Sub TopikFungsi Petempatan Di Kawasan Luar Bandar
Hasil PembelajaranAras 2:
i. Menghuraikan tiga faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iiii. Latihan pengukuhan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa5:45 - 6:20 petang
Tingkatan1N
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.2 Menghormati Hak Wanita
TajukUnit 25 Hak Sama Rata Bagi Wanita
Hasil PembelajaranKognitif: Memahami hak wanita mengikuti Perlembagaan negara.
Afektif: Menghormati kaum wanita.
Perlakuan: Memberi layanan yang baik kepada kaum wanita
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii.Latihan (kerja rumah)
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai. Latihan kerja rumah akan dibincangkan pada sesi P&P seterusnya.


Tarikh: 23 Julai 2010 Hari: Jumaat
Mata PelajaranGeografi
Masa2:00 - 2:35 petang
Tingkatan2I
AktivitiPerbincangan Kerja Kursus (Bahagian Dapatan Kajian)
RefleksiPelajar lemah melukis carta pai. pelajar dipilih secara rawak mengukur sudut di papan hitam dengan menggunakan jangka sudut yang besar.

Mata PelajaranGeografi
Masa4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan2L
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 13 Fungsi Petempatan Luar Bandar
Sub TopikFungsi Petempatan Di Kawasan Luar Bandar
Hasil PembelajaranAras 2:
i. Menghuraikan tiga faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Tekniki. Penerangan
ii. soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua P&P digunakan untuk membincangkan kerja kursus bahagian dapatan kajian.

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa5:45 - 6:20 petang
Tingkatan1G
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.2 Menghormati Hak Wanita
TajukUnit 25 Hak Sama Rata Bagi Wanita
Hasil PembelajaranKognitif: Memahami hak wanita mengikuti Perlembagaan negara.
Afektif: Menghormati kaum wanita.
Perlakuan: Memberi layanan yang baik kepada kaum wanita.
PendekatanPemupukan nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 26 Julai 2010 Hari: Isnin
Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa12:50 - 2:00 petang
Tingkatan1M
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 5.3 Melindungi Hak Pekerja
TajukHak Asasi Pekerja Dipelihara
Hasil PembelajaranKognitif: Menerima bahawa semua pekerja mempunyai hak.
Afektif: Menjelaskan kepentingan hak pekerja.
Perlakuan: Menghormati hak pekerja.
PendekatanPemupukan nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Solal-jawab
iii. Latihan
RefleksiPelajar boleh menyatakan semula definisi nilai. Objektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa2:00 - 2:35 petang
Tingkatan1G
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 5.3 Melindungi Hak Pekerja
TajukHak Asasi Pekerja Dipelihara
Hasil PembelajaranKognitif: Menerima bahawa semua pekerja mempunyai hak.
Afektif: Menjelaskan kepentingan hak pekerja.
Perlakuan: Menghormati hak pekerja.
Pendekatan Pemupukan nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan (kerja rumah)
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai. Latihan yang diberikan akan dibincangkan pada sesi P&P yang seterusnya.

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan1A/1C
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.3 Melindungi Hak Pekerja
TajukHak Asasi Pekerja Dipelihara
Hasil PembelajaranKognitif: Menerima bahawa semua pekerja mempunyai hak.
Afektif: Menjelaskan kepentingan hak pekerja.
Perlakuan: Menghormati hak pekerja.
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 27 Julai 2010 Hari: Selasa
Matta PelajaranPendidikan Moral
Masa 12:50 - 2:00 Petang
Tingkatan1N
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.2 Menghormati Hak Wanita
TajukUnit 25 Hak Sama Rata Bagi Wanita
Hasil PembelajaranKognitif: Memahami hak wanita mengikuti Perlembagaan negara.
Afektif: Menghormati kaum wanita.
Perlakuan: Memberi layanan yang baik kepada kaum wanita
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii.Soal-jawab
iii.Latihan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranGeografi
Masa3:25 - 4:35 petang
Tingkatan2B
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 14 Pembandaran
Sub topiki. Proses Pembandaran
ii. Faktor-faktor yang mempengaruhi pembandaran negara Malaysia
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan lima faktor yang menpengaruhi pembandaran negara Malaysia.

Aras 2:
i. Menerangkan proses pembandaran.
ii. Menghuraikan lima faktor yang mempengaruhi pembandaran negara Malaysia.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Tekniki. Penerangan
ii. soal-jawab
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranGeografi
Masa4:35 - 5:45 petang
Tingkatan2I
Bidang PembelakaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 14 Pembandaran
Sub Topiki. Proses Pembandaran
ii. Faktor-faktor yang mempengaruhi pembandaran negara Malaysia
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan lima faktor yang menpengaruhi pembandaran negara Malaysia.

Aras 2:
i. Menerangkan proses pembandaran.
ii. Menghuraikan lima faktor yang mempengaruhi pembandaran negara Malaysia.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 28 Julai 2010 Hari: Rabu
Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa3:45 - 4:00 petang
Tingkatan1A/1C
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.4 Menghormati Hak Golongan Kurang Upaya
TajukUnit 27 Hormatilah Golongan Kurang Upaya
Hasil PembelajaranKognitif: Menerima bahawa tiada seorang insan pun dilahirkan dengan penuh kesempurnaan.
Afektif: Menginsafi diri dan bersyukur dengan setiap pemberian Tuhan.
Perlakuan: Melibatkan diri dengan kerja-kerja kebajikan dan sukarela.
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal jawab
iii. Latihan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa4:35 0 5:10 petang
Tingkatan1M
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.3 Melindungi Hak Pekerja
TajukHak Asasi Pekerja Dipelihara
Hasil PembelajaranKognitif: Menerima bahawa semua pekerja mempunyai hak.
Afektif: Menjelaskan kepentingan hak pekerja.
Perlakuan: Menghormati hak pekerja.
PendekatanPemupukan nilai
Tekniki. Penerangan
ii. soal-jawab
iii. Latihan (kerja rumah)
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai. Latihan akan dibincangkan pada sesi P&P seterusnya.

Mata pelajaranGeografi
Masa5:10 - 6:20 petang
Tingkatan 2L
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 14 Pembandaran
Sub Topiki. Proses Pembandaran
ii. Faktor-faktor yang mempengaruhi pembandaran negara Malaysia
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan lima faktor yang menpengaruhi pembandaran negara Malaysia.

Aras 2:
i. Menerangkan proses pembandaran.
ii. Menghuraikan lima faktor yang mempengaruhi pembandaran negara Malaysia.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Tekniki. Penerangan
ii.Soal jawab
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 29 Julai 2010 Hari: Khamis
Mata PelajaranGeografi
Masa3:25 - 4:35 petang
Tingkatan2B
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 14 Pembandaran
Sub topiki. Fungsi Bandar
ii. Kesan positif pembandaran
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan tujuh fungsi bandar.

Aras 2:
i. Menghuraikan kesan positif pembandaran negara Malaysia.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal jawab
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua P&P digunakan untuk membincangkan kerja kursus bahagian dapatan kajian.

Mata PelajaranGeografi
Masa4:35 - 5:10 petang
Tingkatan 2I
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi Manusia
TajukBab 14 Pembandaran
Sub Topiki. Fungsi Bandar
ii. Kesan positif pembandaran
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan tujuh fungsi bandar.

Aras 2:
i. Menghuraikan kesan positif pembandaran negara Malaysia.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal jawab
iii. Latihan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa5:45 - 6:20 Petang
Tingkatan1N
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.3 Menghormati Hak Wanita
TajukUnit 26 Kebajikan Pekerja Terbela
Hasil PembelajaranKognitif: Memahami hak wanita mengikuti Perlembagaan negara.
Afektif: Menghormati kaum wanita.
Perlakuan: Memberi layanan yang baik kepada kaum wanita.
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
RefleksiObjektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 30 Julai 2010 Hari: Jumaat
Mata PelajaranGeografi
Masa2:00 - 2:35 petang
Tingkatan2I
AktivitiPerbincangan kerja kursus Geografi (Bahagian dapatan kajian - topik kedua)
Refleksi

Mata PelajaranGeografi
Masa4:00 - 5:10 P:etang
Tingkatan2L
Bidang PembelajaranBahagian B Geografi manusia
TajukBab 14 Pembandaran
Sub Topiki. Fungsi Bandar
ii. Kesan positif pembandaran
Hasil PembelajaranAras 1:
i. Menyenaraikan tujuh fungsi bandar.

Aras 2:
i. Menghuraikan kesan positif pembandaran negara Malaysia.
PendekatanKonteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Takniki. Penerangan
ii. soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan
Refleksi

Mata PelajaranPendidikan Moral
Masa5:10 - 6:20 Petang
Tingkatan1G
Bidang PembelajaranBab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai5.4 Menghormati hak golongan kurang upaya
TajukUnit 27 Hormatilah Golongan Kurang Upaya
Hasil PembelajaranKognitif: Menerima bahawa tiada seorang insan pun dilahirkan dengan penuh kesempurnaan.
Afektif: Menginsafi diri dan bersyukur dengan setiap pemberian Tuhan.
Perlakuan: Melibatkan diri dengan kerja-kerja kebajikan dan sukarela.
PendekatanPemupukan Nilai
Tekniki. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi

1 comment:

  1. Your RPH is clear, precise, comprehensible and up-to-date. By the way, your blog is great!

    ReplyDelete