Thursday, July 15, 2010

RPH Minggu 27-28(5 julai-16 julai 2010)


Tarikh: 5 Julai 2010 Hari: Isnin
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 12:50 - 2:00 petang
Tingkatan 1M
Bidang Pembelajaran Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Nilai 3.1 Menyayangi Dan Menghargai Alam Sekitar
3.2 Keharmonian antara Manusia Dengan Alam Sekitar
Tajuk Unit 17 Hargai Alam Warisan Kita
Unit 18 Kebersihan Persekitaran Menjamin Keselesaan Hidup
Hasil Pembelajaran Kognitif:
a) Menghargai kepentingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup.
b) Memahami kepentingan menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup.

Afektif:
a) Mengenalpasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem.
b) Menyemai sikap suka menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup.

Perlakuan:
a) Mengamalkan sikap menjaga alam sekitar.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan Pengukuhan
Refleksi Pelajar dapat menyatakan semula definisi nilai dan membuat latihan struktur yang diberikan.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 2:00 - 2:35 petang
Tingkatan 1G/1H
Bidang Pembelajaran Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Nilai 3.3 Kemapanan Alam Sekitar
Tajuk Unit 19 Hutan Nadi Kehidupan
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti pelbagai kesan alam sekitar akibat pembangunan yang tidak terancang.

Afektif:
i. Mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab.

Perlakuan:
i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus dicemari.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan (Pernyataan betul dan salah)
Refleksi Pelajar boleh menyatakan kata kunci definisi nilai dan menyiapkan latihan yang diberikan.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan 1A/1B/1C
Bidang Pembelajaran Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Nilai 3.2 Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar
3.3 Kemapanan Alam Sekitar
Tajuk Unit 18 Kebersihan Persekitaran Menjamin Keselesaan Hidup
Unit 19 Hutan Nadi Kehidupan
Hasil Pembelajaran Kognitif:
a) Memahami kepentingan menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup.
b) Mengenalpasti pelbagai kesan alam sekitar akibat pembangunan yang tidak terancang.

Afektif:
a) Menyemai sikap suka menjaga kebersihan persekitan demi keselesaan hidup

Perlakuan:
a) Mengamalkan sikap menjaga kebersihan persekitaran.
b) merancang tindakan yang boleh diambil untuk membantu menjaga alam sekitar.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
iii. Latihan (Kerja Rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 6 Julai 2010 Hari: Selasa
Mata Pelajaran Pendidikan moral
Masa 12:50 - 2:00 Petang
Tingkatan 1N
Bidang Pembelajaran Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Nilai 3.1 Menyayangi Dan Menghargai Alam Sekitar
3.2 Keharmonian antara Manusia Dengan Alam Sekitar
Tajuk Unit 17 Hargai Alam Warisan Kita
Unit 18 Kebersihan Persekitaran Menjamin Keselesaan Hidup
Hasil Pembelajaran Kognitif:
a) Menghargai kepentingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup.
b) Memahami kepentingan menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup.

Afektif:
a) Mengenalpasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem.
b) Menyemai sikap suka menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup.

Perlakuan:
a) Mengamalkan sikap menjaga alam sekitar.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan (penyataan betul dan salah)
Refleksi Pelajar boleh menyatakan semula kata kunci nilai.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:25 - 4:35 petang
Tingkatan 2B
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub topik * Penduduk Berlebihan
* Kurangan Penduduk
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan lima ciri negara penduduk berlebihan.
ii. Menyenaraikan lima ciri negara kurangan penduduk.

Aras 2:
i. Menghuraikan empat kesan negara yang mengalami penduduk berlebihan.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi objektif pembelajaran dicapai.

Mata pelajaran Geografi
Masa 4:35 - 5:45 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub topik Penduduk berlebihan
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan lima ciri negara penduduk berlebihan.

Aras 2:
i. Menghuraikan empat kesan negara yang mengalami penduduk berlebihan.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai

Tarikh: 7 Julai Hari: Rabu
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 3:25 - 4:00 petang
Tingkatan 1A/1B/1C
Bidang Pembelajaran Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Nilai 3.4 Peka Terhadap Isu-isu Alam Sekitar
Tajuk Unit 20 Prihatin Terhadap Isu Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti kesan pencemaran daripada kehidupan.

Afektif:
i. Prihatin terhadap kesan pencemaran daripada kehidupan.

Perlakuan:
i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus tercemar.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan (kerja rumah)
Refleksi Pelajar memberi respon yang baik dlm P&P. Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:35 - 5:10 petang
Tingkatan 1M
Bidang Pembelajaran Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Nilai 3.3 Kemapanan Alam Sekitar
Tajuk Unit 19 Hutan Nadi Kehidupan
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti pelbagai kesan alam sekitar akibat pembangunan yang tidak terancang.

Afektif:
i. Mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab.

Perlakuan:
i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus dicemari.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan (kerja rumah)
Refleksi Pelajar boleh menyatakan semula kata kunci nilai.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 5:10 - 6:20 petang
Tingkatan 2L
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub tajuk i. Penduduk berlebihan
ii. Kurangan Penduduk
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan lima ciri negara mengalami lebihan penduduk.
ii. Menyenaraikan lima ciri negara mengalami kurangan penduduk.

Aras 2:
i. Menghuraikan empat kesan negara mengalami lebihan penduduk.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik i. Perbincangan
ii. Soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 8 Julai 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:25 - 4:35 petang
Tingkatan 2B
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub Topik i. Kurangan Penduduk
Hasil Pembelajaran Aras 2:
i. Menghuraikan empat kesan negara yang mengalami kurangan penduduk.
Pendekatan konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik i. Penerangan
ii. Soal jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua digunakan untuk perbincangan kerja kursus geografi bahagian penghargaan, pendahuluan dan objektif kajian.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 4:35 - 5:10 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 12 Petempatan
Sub Topik Petempatan Awal
Hasil Pembelajaran Aras 2:
i. Mengenalpasti lokasi petempatan awal di dunia dan Malaysia melalui peta (dalam buku teks)
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 5:45 - 6:20 petang
Tingkatan 1N
Bidang Pembelajaran Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Nilai 3.3 Kemapanan Alam Sekitar
Tajuk Unit 19 Hutan Nadi Kehidupan

Kognitif:
i. Mengenalpasti pelbagai kesan alam sekitar akibat pembangunan yang tidak terancang.

Afektif:
i. Mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab.

Perlakuan:
i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus dicemari.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii.Latihan
Refleksi Pelajar boleh menyatakan semula kata kunci nilai dan dapat menjawab soalan berdasarkan gambarajah dalam buku teks.


Tarikh: 9 Julai 2010 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran Geografi
Masa 2:00 - 2:35 petang
Tingkatan 2I
Aktiviti Perbincangan Kerja Kursus Geografi
- Bahagian penghargaan, pendahuluan, objektif kajian
Refleksi Perbincangan berjalan lancar.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan 2L
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub Topik Kurangan Penduduk
Hasil Pembelajaran i. Menyatakan lima ciri negara kurangan penduduk.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. waktu P&P kedua digunakan untuk perbincangan kerja kursus (bahagian penghargaan, pendahuluan, dan objektif kajian).

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 5:45 - 6:20 petang
Tingkatan 1G/1H
Bidang Pembelajaran Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
Nilai 4.1 Cinta akan negara
Tajuk unit 21 Kenali Negara Dan Cintai Negara
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita.

Affektif:
i. Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut.

Perlakuan:
i. Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan (Soalan berpandukan gambar)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 12 Julai 2010 Hari: Isnin
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 12:50 - 2:00 petang
Tingkatan 1M
Bidang Pembelajaran Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
Nilai 3.4 Peka Terhadap Isu-isu Alam Sekitar
4.1 Cinta Akan Negara
Tajuk Unit 20 Prihatin Terhadap Isu Alam Sekitar
Unit 21 Kenali Negara Dan Cintai Negara
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti kesan pencemaran daripada kehidupan.
ii. Mengenalpasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita

Afektif:
i. Prihatin terhadap kesan pencemaran daripada kehidupan.
ii. Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut.

Perlakuan:
i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus tercemar.
ii. Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Solal-jawab
iii. Latihan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 2:00 - 2:35 petang
Tingkatan 1G/1H
Bidang Pembelajaran Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
Nilai 4.2 Taat Setia Kepada Raja Dan Negara
Tajuk Unit 22 Identiti Negara Kebanggaan Kita
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti lambang dan identiti negara.

Perlakuan:
i. Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii, Latihan (kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan 1A/1B/1C
Bidang Pembelajaran Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
Nilai 4.1 Cinta akan negara
4.2 Taat Setia Kepada Raja Dan Negara
Tajuk Unit 21 Kenali Negara Dan Cintai Negara
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita.
ii. Mengenalpasti lambang dan identiti negara.

Afektif:
i. Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut.

Perlakuan:
i. Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut.
ii. Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara,
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar boleh membuat latihan yang diberikan dengan baik.


Tarikh: 13 Julai 2010 Hari: Selasa
Matta Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 12:50 - 2:00 Petang
Tingkatan 1N
Bidang Pembelajaran Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar
Nilai 3.4 Peka Terhadap Isu-isu Alam Sekitar
4.1 Cinta Akan Negara
Tajuk Unit 20 Peka Terhadap Isu Alam Sekitar
Unit 21 Kenali Negara Dan Cintai Negara
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti kesan pencemaran daripada kehidupan.
ii. Mengenalpasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita

Afektif:
i. Prihatin terhadap kesan pencemaran daripada kehidupan.
ii. Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut.

Perlakuan:
i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus tercemar.
ii. Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi Pelajar boleh menyatakan semula kata kunci nilai. Pelajar memberi respon yang baik ketika perbincangan latihan dalam buku teks dijalankan.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:25 - 4:35 petang
Tingkatan 2B
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 12 Petempatan
Sub topik i. Petempatan awal
ii. Petempatan luar bandar
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyatakan lokasi petempatan awal negara Malaysia.
ii. Menyenaraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia.

Aras 2:
i. Menghuraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 4:35 - 5:45 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelakaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 12 Petempatan
Sub Topik i. Petempatan luar bandar
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia.

Aras 2:
i. Menghuraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 14 Julai 2010 Hari: Rabu
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 3:45 - 4:00 petang
Tingkatan 1A/1B/1C
Bidang Pembelajaran Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
Nilai 4.3 Sanggup Berkorban Untuk Negara
Tajuk Unit 23 Berkorban Untuk Negara
Hasil Pembelajaran Kognitf: Mengetahui perjuangan tokoh yang berjasa kepada negara.

Afektif: Menghargai perjuangan wira negara.

Perlakuan: Membina semangat cinta dan rela berkorban untuk negara.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal jawab
iii. Latihan (Kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:35 0 5:10 petang
Tingkatan 1M
Bidang Pembelajaran Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
Nilai 4.2 Taat Setia Kepada Raja Dan Negara
Tajuk Unit 22 Identiti Negara Kebanggaan Kita
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti lambang dan identiti negara.

Perlakuan:
i. Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Cadangan aktiviti kelas seterusnya ialah perbincangan dalam kumpulan.

Mata pelajaran Geografi
Masa 5:10 - 6:20 petang
Tingkatan 2L
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 12 Petempatan
Sub Topik i. Petempatan awal
ii. Petempatan luar bandar
Hasil Pembelajaran
Aras 1:
i. Menyatakan lokasi petempatan awal negara Malaysia.
ii. Menyenaraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia.

Aras 2:
i. Menghuraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii.Soal jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 15 Julai 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:25 - 4:35 petang
Tingkatan 2B
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 12 Petempatan
Sub topik Pola Petempatan
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyatakan empat jenis pola petempatan di Malaysia.

Aras2:
i. Menghuraikan empat jenis pola petempatan di Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal jawab
iii. Latihan (isi tempat kosong)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. waktu kedua digunakan untuk membincangkan kerja kursus (bahagian kawasan kajian dan kaedah kajian).

Mata Pelajaran Geografi
Masa 4:35 - 5:10 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 12 Petempatan
Sub Topik Pola Petempatan
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyatakan empat jenis pola petempatan di Malaysia.

Aras2:
i. Menghuraikan empat jenis pola petempatan di Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal jawab
iii. Latihan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 5:45 - 6:20 Petang
Tingkatan 1N
Bidang Pembelajaran Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
Nilai 4.2 Taat Setia Kepada Raja Dan Negara
Tajuk Unit 22 Identiti Negara Kebanggaan Kita
Hasil Pembelajaran Kognitif:
i. Mengenalpasti lambang dan identiti negara.

Perlakuan:
i. Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan (Kerja Rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 16 Julai 2010 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran Geografi
Masa 2:00 - 2:35 petang
Tingkatan 2I
Aktiviti Perbincangan Kerja Kursus Geografi
- Bahagian Kawasan kajian, Kaedah Kajian
Refleksi

Mata Pelajaran Geografi
Masa 4:00 - 5:10 P:etang
Tingkatan 2L
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi manusia
Tajuk Bab 12 Petempatan
Sub Topik Pola Petempatan
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyatakan empat jenis pola petempatan di Malaysia.

Aras2:
i. Menghuraikan empat jenis pola petempatan di Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Taknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan
Refleksi

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 5:10 - 6:20 Petang
Tingkatan 1G/1H
Bidang Pembelajaran Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme
Nilai 4.3 Sanggup Berkorban Untuk Negara
Tajuk Unit 23 Berkorban Untuk Negara
Hasil Pembelajaran Kognitf: Mengetahui perjuangan tokoh yang berjasa kepada negara.

Afektif: Menghargai perjuangan wira negara.

Perlakuan: Membina semangat cinta dan rela berkorban untuk negara.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi

1 comment:

  1. Dear teacher,

    Thank you for your RPH week 27 & 28.

    Wellprepared and neat . Keep it up.

    Have a pleasant day!

    PK KK

    ReplyDelete