Tarikh: 5 Julai 2010 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai | 3.1 Menyayangi Dan Menghargai Alam Sekitar 3.2 Keharmonian antara Manusia Dengan Alam Sekitar |
Tajuk | Unit 17 Hargai Alam Warisan Kita Unit 18 Kebersihan Persekitaran Menjamin Keselesaan Hidup |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: a) Menghargai kepentingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup. b) Memahami kepentingan menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup. Afektif: a) Mengenalpasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem. b) Menyemai sikap suka menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup. Perlakuan: a) Mengamalkan sikap menjaga alam sekitar. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan Pengukuhan |
Refleksi | Pelajar dapat menyatakan semula definisi nilai dan membuat latihan struktur yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 2:00 - 2:35 petang |
Tingkatan | 1G/1H |
Bidang Pembelajaran | Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai | 3.3 Kemapanan Alam Sekitar |
Tajuk | Unit 19 Hutan Nadi Kehidupan |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti pelbagai kesan alam sekitar akibat pembangunan yang tidak terancang. Afektif: i. Mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab. Perlakuan: i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus dicemari. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan pengukuhan (Pernyataan betul dan salah) |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan kata kunci definisi nilai dan menyiapkan latihan yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:00 - 5:10 Petang |
Tingkatan | 1A/1B/1C |
Bidang Pembelajaran | Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai | 3.2 Keharmonian Antara Manusia Dengan Alam Sekitar 3.3 Kemapanan Alam Sekitar |
Tajuk | Unit 18 Kebersihan Persekitaran Menjamin Keselesaan Hidup Unit 19 Hutan Nadi Kehidupan |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: a) Memahami kepentingan menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup. b) Mengenalpasti pelbagai kesan alam sekitar akibat pembangunan yang tidak terancang. Afektif: a) Menyemai sikap suka menjaga kebersihan persekitan demi keselesaan hidup Perlakuan: a) Mengamalkan sikap menjaga kebersihan persekitaran. b) merancang tindakan yang boleh diambil untuk membantu menjaga alam sekitar. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. soal-jawab iii. Latihan (Kerja Rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 6 Julai 2010 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Pendidikan moral |
Masa | 12:50 - 2:00 Petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai | 3.1 Menyayangi Dan Menghargai Alam Sekitar 3.2 Keharmonian antara Manusia Dengan Alam Sekitar |
Tajuk | Unit 17 Hargai Alam Warisan Kita Unit 18 Kebersihan Persekitaran Menjamin Keselesaan Hidup |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: a) Menghargai kepentingan keseimbangan ekosistem untuk kesejahteraan hidup. b) Memahami kepentingan menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup. Afektif: a) Mengenalpasti tanggungjawab manusia untuk menjaga ekosistem. b) Menyemai sikap suka menjaga kebersihan persekitaran demi keselesaan hidup. Perlakuan: a) Mengamalkan sikap menjaga alam sekitar. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan (penyataan betul dan salah) |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan semula kata kunci nilai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 - 4:35 petang |
Tingkatan | 2B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber |
Sub topik | * Penduduk Berlebihan * Kurangan Penduduk |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan lima ciri negara penduduk berlebihan. ii. Menyenaraikan lima ciri negara kurangan penduduk. Aras 2: i. Menghuraikan empat kesan negara yang mengalami penduduk berlebihan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Mata pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 - 5:45 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber |
Sub topik | Penduduk berlebihan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan lima ciri negara penduduk berlebihan. Aras 2: i. Menghuraikan empat kesan negara yang mengalami penduduk berlebihan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai |
Tarikh: 7 Julai Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 3:25 - 4:00 petang |
Tingkatan | 1A/1B/1C |
Bidang Pembelajaran | Bab 3: Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai | 3.4 Peka Terhadap Isu-isu Alam Sekitar |
Tajuk | Unit 20 Prihatin Terhadap Isu Alam Sekitar |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti kesan pencemaran daripada kehidupan. Afektif: i. Prihatin terhadap kesan pencemaran daripada kehidupan. Perlakuan: i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus tercemar. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Pelajar memberi respon yang baik dlm P&P. Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:35 - 5:10 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai | 3.3 Kemapanan Alam Sekitar |
Tajuk | Unit 19 Hutan Nadi Kehidupan |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti pelbagai kesan alam sekitar akibat pembangunan yang tidak terancang. Afektif: i. Mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab. Perlakuan: i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus dicemari. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan semula kata kunci nilai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 - 6:20 petang |
Tingkatan | 2L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber |
Sub tajuk | i. Penduduk berlebihan ii. Kurangan Penduduk |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan lima ciri negara mengalami lebihan penduduk. ii. Menyenaraikan lima ciri negara mengalami kurangan penduduk. Aras 2: i. Menghuraikan empat kesan negara mengalami lebihan penduduk. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Perbincangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 8 Julai 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 - 4:35 petang |
Tingkatan | 2B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber |
Sub Topik | i. Kurangan Penduduk |
Hasil Pembelajaran | Aras 2: i. Menghuraikan empat kesan negara yang mengalami kurangan penduduk. |
Pendekatan | konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua digunakan untuk perbincangan kerja kursus geografi bahagian penghargaan, pendahuluan dan objektif kajian. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 - 5:10 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 12 Petempatan |
Sub Topik | Petempatan Awal |
Hasil Pembelajaran | Aras 2: i. Mengenalpasti lokasi petempatan awal di dunia dan Malaysia melalui peta (dalam buku teks) |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 5:45 - 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai | 3.3 Kemapanan Alam Sekitar |
Tajuk | Unit 19 Hutan Nadi Kehidupan |
Kognitif: i. Mengenalpasti pelbagai kesan alam sekitar akibat pembangunan yang tidak terancang. Afektif: i. Mengetahui cara pengurusan tanah secara bertanggungjawab. Perlakuan: i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus dicemari. | |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan semula kata kunci nilai dan dapat menjawab soalan berdasarkan gambarajah dalam buku teks. |
Tarikh: 9 Julai 2010 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 - 2:35 petang |
Tingkatan | 2I |
Aktiviti | Perbincangan Kerja Kursus Geografi - Bahagian penghargaan, pendahuluan, objektif kajian |
Refleksi | Perbincangan berjalan lancar. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 - 5:10 Petang |
Tingkatan | 2L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 11 Hubungan Kependudukan Dengan Sumber |
Sub Topik | Kurangan Penduduk |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan lima ciri negara kurangan penduduk. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. waktu P&P kedua digunakan untuk perbincangan kerja kursus (bahagian penghargaan, pendahuluan, dan objektif kajian). |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 5:45 - 6:20 petang |
Tingkatan | 1G/1H |
Bidang Pembelajaran | Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai | 4.1 Cinta akan negara |
Tajuk | unit 21 Kenali Negara Dan Cintai Negara |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita. Affektif: i. Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut. Perlakuan: i. Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan (Soalan berpandukan gambar) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 12 Julai 2010 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai | 3.4 Peka Terhadap Isu-isu Alam Sekitar 4.1 Cinta Akan Negara |
Tajuk | Unit 20 Prihatin Terhadap Isu Alam Sekitar Unit 21 Kenali Negara Dan Cintai Negara |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti kesan pencemaran daripada kehidupan. ii. Mengenalpasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita Afektif: i. Prihatin terhadap kesan pencemaran daripada kehidupan. ii. Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut. Perlakuan: i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus tercemar. ii. Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Solal-jawab iii. Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 2:00 - 2:35 petang |
Tingkatan | 1G/1H |
Bidang Pembelajaran | Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai | 4.2 Taat Setia Kepada Raja Dan Negara |
Tajuk | Unit 22 Identiti Negara Kebanggaan Kita |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti lambang dan identiti negara. Perlakuan: i. Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii, Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:00 - 5:10 Petang |
Tingkatan | 1A/1B/1C |
Bidang Pembelajaran | Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai | 4.1 Cinta akan negara 4.2 Taat Setia Kepada Raja Dan Negara |
Tajuk | Unit 21 Kenali Negara Dan Cintai Negara |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita. ii. Mengenalpasti lambang dan identiti negara. Afektif: i. Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut. Perlakuan: i. Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut. ii. Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara, |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar boleh membuat latihan yang diberikan dengan baik. |
Tarikh: 13 Julai 2010 Hari: Selasa
Matta Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 12:50 - 2:00 Petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bab 3 Nilai Berkaitan Dengan Alam Sekitar |
Nilai | 3.4 Peka Terhadap Isu-isu Alam Sekitar 4.1 Cinta Akan Negara |
Tajuk | Unit 20 Peka Terhadap Isu Alam Sekitar Unit 21 Kenali Negara Dan Cintai Negara |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti kesan pencemaran daripada kehidupan. ii. Mengenalpasti tempat-tempat indah dan menarik di negara kita Afektif: i. Prihatin terhadap kesan pencemaran daripada kehidupan. ii. Berbangga dan menyayangi tempat-tempat tersebut. Perlakuan: i. Membantu dalam mencegah alam ini daripada terus tercemar. ii. Mengkaji keunikan dan keindahan tempat-tempat tersebut. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan semula kata kunci nilai. Pelajar memberi respon yang baik ketika perbincangan latihan dalam buku teks dijalankan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 - 4:35 petang |
Tingkatan | 2B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 12 Petempatan |
Sub topik | i. Petempatan awal ii. Petempatan luar bandar |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyatakan lokasi petempatan awal negara Malaysia. ii. Menyenaraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia. Aras 2: i. Menghuraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 - 5:45 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelakaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 12 Petempatan |
Sub Topik | i. Petempatan luar bandar |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia. Aras 2: i. Menghuraikan lima faktor yang mempengaruhi perletakan petempatan luar bandar negara Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 14 Julai 2010 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 3:45 - 4:00 petang |
Tingkatan | 1A/1B/1C |
Bidang Pembelajaran | Bab 4: Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai | 4.3 Sanggup Berkorban Untuk Negara |
Tajuk | Unit 23 Berkorban Untuk Negara |
Hasil Pembelajaran | Kognitf: Mengetahui perjuangan tokoh yang berjasa kepada negara. Afektif: Menghargai perjuangan wira negara. Perlakuan: Membina semangat cinta dan rela berkorban untuk negara. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal jawab iii. Latihan (Kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:35 0 5:10 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai | 4.2 Taat Setia Kepada Raja Dan Negara |
Tajuk | Unit 22 Identiti Negara Kebanggaan Kita |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti lambang dan identiti negara. Perlakuan: i. Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. soal-jawab iii. Latihan pengukuhan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Cadangan aktiviti kelas seterusnya ialah perbincangan dalam kumpulan. |
Mata pelajaran | Geografi | |
Masa | 5:10 - 6:20 petang | |
Tingkatan | 2L | |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia | |
Tajuk | Bab 12 Petempatan | |
Sub Topik | i. Petempatan awal ii. Petempatan luar bandar | |
Hasil Pembelajaran |
| |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai | |
Teknik | i. Penerangan ii.Soal jawab | |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 15 Julai 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 - 4:35 petang |
Tingkatan | 2B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 12 Petempatan |
Sub topik | Pola Petempatan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyatakan empat jenis pola petempatan di Malaysia. Aras2: i. Menghuraikan empat jenis pola petempatan di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal jawab iii. Latihan (isi tempat kosong) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. waktu kedua digunakan untuk membincangkan kerja kursus (bahagian kawasan kajian dan kaedah kajian). |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 - 5:10 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 12 Petempatan |
Sub Topik | Pola Petempatan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyatakan empat jenis pola petempatan di Malaysia. Aras2: i. Menghuraikan empat jenis pola petempatan di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal jawab iii. Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 5:45 - 6:20 Petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai | 4.2 Taat Setia Kepada Raja Dan Negara |
Tajuk | Unit 22 Identiti Negara Kebanggaan Kita |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: i. Mengenalpasti lambang dan identiti negara. Perlakuan: i. Menghormati lambang dan identiti setiap negeri dan negara. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan (Kerja Rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 16 Julai 2010 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 - 2:35 petang |
Tingkatan | 2I |
Aktiviti | Perbincangan Kerja Kursus Geografi - Bahagian Kawasan kajian, Kaedah Kajian |
Refleksi |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 - 5:10 P:etang |
Tingkatan | 2L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi manusia |
Tajuk | Bab 12 Petempatan |
Sub Topik | Pola Petempatan |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyatakan empat jenis pola petempatan di Malaysia. Aras2: i. Menghuraikan empat jenis pola petempatan di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Taknik | i. Penerangan ii. soal-jawab iii. Latihan pengukuhan |
Refleksi |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 5:10 - 6:20 Petang |
Tingkatan | 1G/1H |
Bidang Pembelajaran | Bab 4 Nilai Berkaitan Dengan Patriotisme |
Nilai | 4.3 Sanggup Berkorban Untuk Negara |
Tajuk | Unit 23 Berkorban Untuk Negara |
Hasil Pembelajaran | Kognitf: Mengetahui perjuangan tokoh yang berjasa kepada negara. Afektif: Menghargai perjuangan wira negara. Perlakuan: Membina semangat cinta dan rela berkorban untuk negara. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan |
Refleksi |
Dear teacher,
ReplyDeleteThank you for your RPH week 27 & 28.
Wellprepared and neat . Keep it up.
Have a pleasant day!
PK KK