Thursday, August 12, 2010

RP Minggu 31-32 (2 Ogos - 13 Ogos 2010)

Tarikh: 2 Ogos 2010 Hari: Isnin
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 12:50 - 2:00 petang
Tingkatan 1M
Bidang Pembelajaran Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 5.4 Menghormati Hak Golongan Kurang Upaya
Tajuk Unit 27 Hormatilah Golongan Kurang Upaya
Hasil Pembelajaran Kognitif: Menerima bahawa tiada seorang insan pun dilahirkan dengan penuh kesempurnaan.

Afektif: Menginsafi diri dan bersyukur dengan setiap pemberian Tuhan.

Perlakuan: Melibatkan diri dengan kerja-kerja kebajikan dan sukarela.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan Pengukuhan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 2:00 - 2:35 petang
Tingkatan 1G
Bidang Pembelajaran Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 5.5 Melindungi Hak Pengguna
Tajuk Unit 28 Hak Pengguna
Hasil Pembelajaran Kognitif: Menerima hakikat bahawa diri sendiri adalah pengguna.

Afektif: Mengetahui hak untuk mendapatkan keperluan asas.

Perlakuan: Mengamalkan tanggungjawab sebagai pengguna.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan
Refleksi objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan 1A/1C
Bidang Pembelajaran Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 5.5 Melindungi Hak Pengguna
Tajuk Unit 29 Hak Pengguna
Hasil Pembelajaran Kognitif: Menerima hakikat bahawa diri sendiri adalah pengguna.

Afektif: Mengetahui hak untuk mendapatkan keperluan asas.

Perlakuan: Mengamalkan tanggungjawab sebagai pengguna.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Latihan pengukuhan diberi sebagai kerja rumah.


Tarikh: 3 Ogos 2010 Hari: Selasa
Mata Pelajaran Pendidikan moral
Masa 12:50 - 2:00 Petang
Tingkatan 1N
Bidang Pembelajaran Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 5.4 Menghormati Hak Golongan Kurang Upaya
Tajuk Unit 27 Hormatilah Golongan Kurang Upaya
Hasil Pembelajaran Kognitif: Menerima bahawa tiada seorang insan pun dilahirkan dengan penuh kesempurnaan.

Afektif: Menginsafi diri dan bersyukur dengan setiap pemberian Tuhan.

Perlakuan: Melibatkan diri dengan kerja-kerja kebajikan dan sukarela.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi Pelajar boleh menyatakan semula definisi nilai. Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:25 - 4:35 petang
Tingkatan 2B
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 14 Pembandaran
Sub topik a) Kesan Negatif Pembandaran
b) Langkah Mengurangkan Masalah Pembandaran Di Malaysia
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia.
ii. Menyeraikan tiga langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.

Aras 2:
i.Menghuraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia.
ii. Menghuraikan tiga langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata pelajaran Geografi
Masa 4:35 - 5:45 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 14 Pembandaran
Sub topik a) Kesan Negatif Pembandaran
b) Langkah Mengurangkan Masalah Pembandaran Di Malaysia
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia.
ii. Menyeraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.

Aras 2:
i.Menghuraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia.
ii. Menghuraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 4 Ogos 2010 Hari: Rabu
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 3:25 - 4:00 petang
Tingkatan 1A/1C
Bidang Pembelajaran Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.1 Mematuhi Peraturan Dan Undang-undang
Tajuk Unit 29 Peraturan Asas Disiplin
Hasil Pembelajaran Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.

Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang.

Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan (kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Latihan pengukuhan akan dibincangkan pada waktu P&P seterusnya.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:35 - 5:10 petang
Tingkatan 1M
Bidang Pembelajaran Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 5.5 Melindungi Hak Pengguna
Tajuk Unit 28 Hak Pengguna
Hasil Pembelajaran Kognitif: Menerima hakikat bahawa diri sendiri adalah pengguna.

Afektif: Mengetahui hak untuk mendapatkan keperluan asas.

Perlakuan: Mengamalkan tanggungjawab sebagai pengguna.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan (Kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Latihan kerja rumah akan dibincangkan pada sesi pembelajaran seterusnya.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 5:10 - 6:20 petang
Tingkatan 2L
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 14 Pembandaran
Sub tajuk a) Kesan Negatif Pembandaran
b) Langkah Mengurangkan Masalah Pembandaran Di Malaysia
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia.
ii. Menyeraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.

Aras 2:
i.Menghuraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia.
ii. Menghuraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik i. Perbincangan
ii. Soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 5 Ogos 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:25 - 4:35 petang
Tingkatan 2B
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 14 Pembandaran
Sub Topik Langkah Mengatasi Masalah Pembandaran Di Malaysia
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyeraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.

Aras 2:
i. Menghuraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.
Pendekatan konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan (kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua P&P digunakan untuk membincangkan bahagian rumusan dan rujukan.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 4:35 - 5:10 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 14 Pembandaran
Sub Topik Langkah Mengatasi Masalah Pembandaran
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan tiga faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.

Aras 2:
i. Menghuraikan tiga faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iiii. Latihan pengukuhan (kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 5:45 - 6:20 petang
Tingkatan 1N
Bidang Pembelajaran Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 5.5 Melindungi Hak Pengguna
Tajuk Unit 28 Hak Pengguna
Hasil Pembelajaran Kognitif: Menerima hakikat bahawa diri sendiri adalah pengguna.

Afektif: Mengetahui hak untuk mendapatkan keperluan asas.

Perlakuan: Mengamalkan tanggungjawab sebagai pengguna.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii.Latihan (kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Latihan kerja rumah akan dibincangkan pada sesi P&P seterusnya.


Tarikh: 6 Ogos 2010 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran Geografi
Masa 2:00 - 2:35 petang
Tingkatan 2I
Aktiviti Perbincangan Kerja Kursus (Bahagian rumusan dan rujukan)
Refleksi Objektif aktiiviti dicapai.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan 2L
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 14 Pembandaran
Sub Topik Langkah Mengatasi Masalah Pembandaran Di Malaysia
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyenaraikan tiga langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.

Aras 2:
i. Menghuraikan tiga langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
iii. Latihan pengukuhan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua P&P digunakan untuk membincangkan kerja kursus bahagian rujukan dan rumusan.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 5:45 - 6:20 petang
Tingkatan 1G
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.1 Mematuhi peraturan dan undang-undang
Tajuk Unit 29 Peraturan Asas Disiplin
Hasil Pembelajaran Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.

Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang.

Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 9 Ogos 2010 Hari: Isnin
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 12:50 - 2:00 petang
Tingkatan 1M
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.1 Mematuhi Peraturan Dan Undang-undang
Tajuk Unit 29 Peraturan Asas Disiplin
Hasil Pembelajaran Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.

Afektif: Meramalkan
kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang.

Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Solal-jawab
iii. Latihan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 2:00 - 2:35 petang
Tingkatan 1G
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.2 Kebebasan Bersuara
Tajuk Unit 30 Hak Bersuara Ada Sempadan
Hasil Pembelajaran Kognitif: Mengetahui keperluan kebebasan bersuara.

Afektif: Memahami sebab-sebab adanya had tertentu dalam keebasan bersuara.

Perlakuan: Menyatakan akibat kebebasan tanpa had dalam hidup bermasyarakat.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan (kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Latihan yang diberikan akan dibincangkan pada sesi P&P yang seterusnya.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:00 - 5:10 Petang
Tingkatan 1A/1C
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.2 Kebebasan Bersuara
Tajuk Unit 30 Hak Bersuara Ada Sempadan
Hasil Pembelajaran Kognitif: Mengetahui keperluan kebebasan bersuara.

Afektif: Memahami sebab-sebab adanya had tertentu dalam keebasan bersuara.

Perlakuan: Menyatakan akibat kebebasan tanpa had dalam hidup bermasyarakat.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 10 Ogos 2010 Hari: Selasa
Matta Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 12:50 - 2:00 Petang
Tingkatan 1N
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.1 Mematuhi Peraturan Dan Undang-undang
Tajuk Unit 29 Peraturan Asas Disiplin
Hasil Pembelajaran Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.

Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang.

Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii.Soal-jawab
iii.Latihan
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:25 - 4:35 petang
Tingkatan 2B
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 15 Pengangkutan Dan Perhubungan Awal
Sub topik i. Cara pengangkutan dan perhubungan awal di Malaysia.
ii. Pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan.
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyatakan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal.
ii. Menyatakan cara pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan.

Aras 2:
i. Menghuraikan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal.
ii.Menghuraikan cara pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 4:35 - 5:45 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelakaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 15 Pengangkutan Dan Perhubungan Awal
Sub Topik i. Cara pengangkutan dan perhubungan awal di Malaysia.
ii. Pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan.
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyatakan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal.
ii. Menyatakan cara pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan.

Aras 2:
i. Menghuraikan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal.
ii.Menghuraikan cara pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 11 Ogos 2010 Hari: Rabu
Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 2:30 - 3:00 petang
Tingkatan 1A/1C
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.3 Kebebasan Beragama
Tajuk Unit 31 Amalan Keagamaan Dalam Masyarakat Malaysia
Hasil Pembelajaran Kognitif: Mengetahui amalan beribadat pelbagai agama di Malaysia.

Afektif: Mengenalpasti perihal makanan pelbagai agama di Malaysia.

Perlakuan: Menghormati amalan pelbagai agama.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal jawab
iii. Latihan (kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Latihan yang diberikan akan dibincangkan pada sesi P&P yang seterusnya.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 3:30 - 4:00 petang
Tingkatan 1M
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia
Nilai 6.2 Kebebasan Bersuara
Tajuk Unit 30 Hak Bersuara Ada Sempadan
Hasil Pembelajaran Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.

Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang.

Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.
Pendekatan Pemupukan nilai
Teknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
iii. Latihan (kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Latihan akan dibincangkan pada sesi P&P seterusnya.

Mata pelajaran Geografi
Masa 4:00 - 5:00 petang
Tingkatan 2L
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 15 Pengangkutan Dan Perhubungan Awal
Sub Topik i. Cara pengangkutan dan perhubungan awal di Malaysia.
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Menyatakan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal.

Aras 2:
i. Menghuraikan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii.Soal jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.


Tarikh: 12 Ogos 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran Geografi
Masa 2:30 - 3:30 petang
Tingkatan 2B
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 16 Perkembangan Sistem Pengangkutan
Sub topik Perkembangan Pengangkutan Negara Malaysia
i. Jalan Darat (jalan raya)
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Mengenalpasti jalan raya dan lebuh raya yang utama di Malaysia dengan berdasarkan peta Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal jawab
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai.

Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:30 - 4:00 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 16 Perkembangan Sistem Pengangkutan
Sub Topik Perkembangan Pengangkutan Negara Malaysia
i. Jalan Darat (jalan raya)
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Mengenalpasti jalan raya dan lebuh raya yang utama di Malaysia dengan berdasarkan peta Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal jawab
Refleksi Topik ini belum habis dibincangkan dan akan sambung pada sesi P&P yang seterusnya.

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:30 - 5:00 Petang
Tingkatan 1N
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.2 Kebebasan Bersuara
Tajuk Unit 30 Hak Bersuara Ada Sempadan
Hasil Pembelajaran Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah.

Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang.

Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan ( kerja rumah)
Refleksi Objektif pembelajaran dicapai. Latihan kerja rumah akan dibincangkan pada sesi P&P seterusnya.


Tarikh: 13 Ogos 2010 Hari: Jumaat
Mata pelajaran Geografi
Masa 2:00 - 2:25 petang
Tingkatan 2I
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi Manusia
Tajuk Bab 16 Perkembangan Sistem Pengangkutan
Sub Topik Perkembangan Pengangkutan Negara Malaysia
i. Jalan Darat (jalan raya, jalan kereta api)
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Mengenalpasti jalan kereta api yang utama di Malaysia dengan berdasarkan peta Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal jawab
Refleksi

Mata Pelajaran Geografi
Masa 3:30 - 4:20 P:etang
Tingkatan 2L
Bidang Pembelajaran Bahagian B Geografi manusia
Tajuk Bab 16 Perkembangan Sistem Pengangkutan
Sub Topik Perkembangan Pengangkutan Negara Malaysia
i. Jalan Darat (jalan raya)
Hasil Pembelajaran Aras 1:
i. Mengenalpasti jalan raya dan lebuh raya yang utama di Malaysia dengan berdasarkan peta Malaysia.
Pendekatan Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik i. Penerangan
ii. soal-jawab
Refleksi

Mata Pelajaran Pendidikan Moral
Masa 4:20 - 5:10 Petang
Tingkatan 1G
Bidang Pembelajaran Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi
Nilai 6.3 Kebebasan Beragama
Tajuk Unit 31 Amalan Keagamaan Dalam Masyarakat Malaysia
Hasil Pembelajaran Kognitif: Mengetahui amalan beribadat pelbagai agama di Malaysia.

Afektif: Mengenalpasti perihal makanan pelbagai agama di Malaysia.

Perlakuan: Menghormati amalan pelbagai agama.
Pendekatan Pemupukan Nilai
Teknik i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii. Latihan
Refleksi