Tarikh: 26 April 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Bayu Darat dan Bayu Laut |
Hasil Pembelajaran | i.Menghuraikan kejadian bayu darat dan bayu laut. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan pengukuhan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup (Siberia) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 90% objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Bayu Darat dan Bayu Laut |
Hasil Pembelajaran | i.Menghuraikan kejadian bayu darat dan bayu laut. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Tarikh: 27 April 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 10 Pengurusan sumber |
Sub Topik | 10.1 Kepentingan Pengurusan Sumber 10.2 Langkah-langkah Pengurusan Sumber Di Malaysia |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan semula dua kepentingan pengurusan sumber dan dua langkah pengurusan sumber. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup * Gurun Thar * Siberia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar beerjaya membezakan keadaan cuaca dan iklim di Gurun Thar dengan kawasan Siberia. 70% Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 28 April 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup * Gurun Thar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 11 Kegiatan Ekonomi Utama |
Sub Topik |
|
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup (Greenland) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar menyatakan semula keadaan cuaca di Greenland. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 10 Pengurusan sumber |
Sub Topik | 10.3 Langkah-langkah Pengurusan Sumber Air Di Jepun. |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan Pengukuhan |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan semula dua langkah pengurusan sungai dan dua langkah pengurusan tasik di Jepun. |
Tarikh: 29 April 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup * Siberia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar berjaya mengenalpasti ciri cuaca dan iklim di Siberia serta cara hidup penduduk di Siberia. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 11 Kegiatan Ekonomi Utama |
Sub Topik |
|
Objektif Pembelajaran |
iii.Menghuraikan perkhidmatan kewangan dan pendidikan di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup * Greenland |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya mengenalpasti keadaan cuaca di kawasan Greenland. 70% Objektif pembelajaran dicapai. |