Tarikh: 25 Julai 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Aktiviti | Ulangkaji Topik Tingkatan 1: * Bab 6 Bentuk Muka Bumi (Sambungan) * Bab 7 Potensi Bentuk Muka Bumi |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar memberi respon yang baik dalam sesi perbincangan. pelajar dapat menyiapkan latihan yang diberikan dalam masa yang ditetapkan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Negara Lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Perbincangan (kerja kursus bahagian dapatan kajian) waktu kedua |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar boleh menyatakan semula contoh tumbuhan dan hidupan liar di gurun Sahara. |
Tarikh: 26 Julai 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di negara lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Topik Mediterranean ditundakan sebab masa tidak mencukupi. topik Siberia telah dibincangkan. Pelajar boleh menyatakan semula contoh tumbuhan semulajadi dan hidupan liar di Siberia. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Negara Lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Topik ini belum habis dibincangkan dan akan disambung pada masa P&P seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Negara Lain. |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | jenis hidupan liar di Gurun Sahara tidak sempat dibincangkan dan akan sambung pada waktu P&P seterusnya. |
Tarikh: 27 Julai 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Aktiviti | Ulangkaji Topik Tingkatan 1: * Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar memberi tumpuan perhatian yang baik ketika sesi ulangkaji. topik ini belum habis dibincangkan dan akan sambung pada sesi p&p seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Aktiviti | *Membincangkan kerja kursus bahagian:
*Susun hasil kerja kursus |
Teknik | Perbincangan |
Refleksi | - |
Tarikh: 28 Julai 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Jenis Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar di Negara-negara Lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 70% objektif pembelajaran dicapai. Pelajar boleh menyatakan semula contoh hidupan liar dan tumbuhan semulajadi di kawasan tundra di Siberia. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kertas modal 1 (sambungan) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian: Dapatan Kajian (topik 2 – bina carta pai) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Aktiviti | Ulangkaji Topik Tingkatan 1: * Bab 6 Bentuk Muka Bumi (sambungan) * Bab 7 Potensi bentuk muka bumi |
Teknik |
|
Refleksi | Topik bab 7 belum habis dibincangkan dan akan disambung pada waktu p&p seterusnya. |
Tarikh: 29 Julai 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian: Dapatan Kajian (Topik 2 – bina carta pai) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 -3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kertas model 1 (sambungan) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 -5:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Tumbuh-tumbuhan semulajadi dan hidupan liar di negara lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 70% Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar boleh menyatakan tiga contoh tumbuhan semulajadi dan hidupan liar di Gurun Sahara. |