Tarikh:
29 April 2013 Hari:
Isnin
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:50 – 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.2
Perbandingan Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia Dan Di Luar Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyatakan kepentingan cerun bukit
di Pulau Jawa.
ii.
Membandingkan kepentingan cerun
bukit di Pulau Jawa dengan kawasan pertanian di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
5:10 – 6:20 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.2 Langkah-langkah Pengurusan Sumber Di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah pengurusan sumber yang dapat mengurangkan kesan negatif
penerokaan sumber.
ii.
Menghuraikan
langkah-langkah pengurusan sumber yang dapat mengurangkan kesan negatif
penerokaan sumber.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
30 April 2013 Hari:
Selasa
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
13:25 – 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.2
Perbandingan Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia Dan Di Luar Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyatakan kepentingan Tasik Tonle
Sap di Kampuchea.
ii.
Membandingkan kegiatan perikanan di
Kampuchea dengan kegiatan perikanan di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.3 Pengurusan Sumber Air Di Jepun
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah pengurusan sumber air di Jepun.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.3 Pengurusan Sumber Air Di Jepun
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah pengurusan sumber air di Jepun.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
5:10 – 6:20 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.3 Pengurusan Sumber Air Di Jepun
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah pengurusan sumber air di Jepun.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii.Latihan pengukuhan
|
Refleksi
|
·
1 Mei
2013 (Rabu) : Cuti umum “Hari
Pekerja”.
·
2 Mei 2013 (Khamis): CRK
Tarikh:
3 Mei 2013 Hari:
Jumaat
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 11 Kegiatan Ekonomi Utama
|
Sub Topik
|
11.1 Sektor perkhidmatan
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
kegiatan ekonomi utama di Malaysia.
ii.
Menyenaraikan
bidang utama dalam sektor perkhidmatan Malaysia.
iii.
Memahami jenis
aktiviti pelancongan di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:10 – 3:45 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Aktiviti
|
i. PBS (B4D2E2)
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:00 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 11 Kegiatan Ekonomi Utama
|
Sub Topik
|
11.1 Sektor perkhidmatan
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan kegiatan
ekonomi utama di Malaysia.
ii.
Menyenaraikan
bidang utama dalam sektor perkhidmatan Malaysia.
iii.
Memahami jenis
aktiviti pelancongan di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|