Tarikh: 19 Sept 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan Soalan Ujian (kertas model PMR) |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 16 Pemeliharaan dan Pemuliharaan Tumbuh-tumbuhan Semula jadi dan Hidupan Liar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 80% Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar berjaya membezakan pemeliharaan dan pemuliharaan. |
Tarikh: 20 Sept 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 16 Pemeliharaan dan Pemuliharaan Tumbuh-tumbuhan Semula jadi dan Hidupan Liar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | 80% objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 16 Pemeliharaan dan Pemuliharaan Tumbuh-tumbuhan Semula jadi dan Hidupan Liar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 15 Kesan Kegiatan Manusia Terhadap Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | Pelajar memberi respon yang baik ketika sesi p&p. Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 21 Sept 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Aktiviti | Ulangkaji Topik Tingkatan 2: * Bab 15 Sistem pengangkutan di Malaysia Bab 16 Perkembangan sistem perhubungan di Malaysia Dan Kanada |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 16 Pemeliharaan dan Pemuliharaan Tumbuh-tumbuhan Semula jadi dan Hidupan Liar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 70% objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 15 Kesan Kegiatan Manusia Terhadap Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Topik kesan kegiatan petempatan belum dibincangkan akan disambung pada waktu p&p seterusnya. |
Tarikh: 22 Sept 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 16 Pemeliharaan dan Pemuliharaan Tumbuh-tumbuhan Semula jadi dan Hidupan Liar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kertas modal 6 |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 16 Pemeliharaan dan Pemuliharaan Tumbuh-tumbuhan Semula jadi dan Hidupan Liar (sambungan) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.latihan pengukuhan (kerja rumah) |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 5:45 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Aktiviti | Latihan soalan PMR Tahun 2010 |
Teknik |
|
Refleksi | 40 soalan telah dibincangkan. |
Tarikh: 23 Sept 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 16 Pemeliharaan dan Pemuliharaan Tumbuh-tumbuhan Semula jadi dan Hidupan Liar (sambungan) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kertas modal 7 |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 16 Pemeliharaan dan Pemuliharaan Tumbuh-tumbuhan Semula jadi dan Hidupan Liar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 60% objektif pembelajaran dicapai. pelajar boleh membezakan konsep pemeliharaan dan pemuliharaan. |
No comments:
Post a Comment