Tarikh: 9 Jan 2012 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 1:25 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 3 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Rujukan Grid |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:45 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 3 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Rujukan Grid |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Semua pelajar boleh mengenalpasti garisan timuran dan utaraan. |
Tarikh: 10 Jan 2012 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | 80% pelajar mahir mencari rujukan grid 6 angka. latihan diberikan untuk mengukuhkan pemahaman pelajar. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 - 4:00 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar kelas ini sangat lemah dan lambat belajar. jadi latihan diberikan untuk menambahkan pemahaman pelajar. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | semua pelajar boleh menjawab latihan koordinat dengan baik. |
Tarikh: 11 Jan 2012 ` Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | 90% dapat melukis keratan rentas dengan tepat. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Kedudukan mutlak 1.2 Kedudukan relatif |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris. iii. Membezakan kedudukan mutlak dan kedudukan relatif. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Arah mata angin |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan empat mata angin utama. ii.Menyatakan empat arah mata angin perantaraan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | semua pelajar boleh mengenalpasti arah dengan baik. |
Tarikh: 12 Jan 2012 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Arah mata angin |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan empat mata angin utama. ii.Menyatakan empat arah mata angin perantaraan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Kedudukan mutlak 1.2 Kedudukan relatif |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat. ii. Membezakan kedudukan mutlak dan kedudukan relatif. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | semua pelajar boleh membezakan kedudukan mutlak dan kedudukan relatif. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:45 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | Kontur dan Keratan Rentas |
Hasil Pembelajaran | i.Melukis keratan rentas berdasarkan garisan kontur yang diberi. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Waktu pembelajaran ini digunakan untuk mengulang balik topik rujukan grid 6 angka. topik yang dirancang akan ditunda ke sesi pembelajaran seterusnya. |
Tarikh: 13 Jan 2012 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Arah mata angin |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan empat mata angin utama. ii.Menyatakan empat arah mata angin perantaraan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala Dan Jarak |
Sub Topik | Jarak:
Skala:
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai 100%. |
No comments:
Post a Comment