Tarikh: 19 Mac 2012 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Aktiviti | Perbincangan soalan percubaan PMR |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 3A |
Aktiviti | Perbincangan soalan percubaan PMR |
Refleksi | - |
Tarikh: 20 Mac 2012 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti taburan sungai utama di Malaysia. ii.Mengenalpasti enam pola saliran. ii.menghuraikan pola ranting dan pola jejala. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan enam jenis pola saliran. ii.Memahami pola ranting. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar boleh memahami pola ranting dan pola jejala melalui lukisan yang ditunjukkan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti taburan sungai utama di Malaysia. ii.Mengenalpasti enam pola saliran. ii.menghuraikan pola ranting dan pola jejala. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 21 Mac 2012 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti taburan sungai utama di Malaysia. ii.Mengenalpasti enam pola saliran. ii.menghuraikan pola ranting dan pola jejala. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Aktiviti | Perbincangan soalan percubaan PMR |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar mengenalpasti jenis pola saliran melalui gambarajah yang ditunjukkan. |
Tarikh: 22 Mac 2012 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Aktiviti | Perbincangan kerja kursus Geografi |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 3A |
Aktiviti | Perbincangan Kerja Kursus Geografi |
Teknik | i. Perbincangan |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Memahami pola sepunca, pola sejajar, pola setumpu, dan pola bersirat. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. pelajar berjiaya membezakan setiap pola saliran melalui gambarajah. |
Tarikh: 23 Mac 2012 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Memahami profil panjang dan profil rentas sungai. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 – 3:45 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Memahami pola sepunca, pola sejajar, pola setumpu, dan pola bersirat. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.4 Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Memahami profil panjang dan profil rentas sungai. ii.Memahami bentuk muka bumi yang dihasilkan di bahagian hulu sungai. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
No comments:
Post a Comment