Monday, September 17, 2012

RPH MINGGU 36 (10 SEPT – 14 SEPT 2012)

Tarikh: 10 Sept 2012                Hari: Isnin

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

12:50 – 2:00 petang

Tingkatan

3L

Aktiviti

Ulangkaji Topik Tingkatan 2

Refleksi

-


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:00 – 3:10 petang

Tingkatan

1M

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 12 Jenis dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar

Sub Topik

Jenis dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar di Negara Malaysia

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan ciri-ciri hutan gunung

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

iii.Soalan Evidens (B2D5E1, B2D5E2)

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

4:35 – 5:10 petang

Tingkatan

1k

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 13 Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi

Sub Topik

Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi Negara Malaysia

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan empat faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi Negara Malaysia.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Tarikh: 11 Sept 2012                Hari: Selasa

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:00 – 3:10 petang

Tingkatan

1D

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 12 Jenis dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar

Sub Topik

Jenis dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar di Negara Malaysia

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan ciri-ciri tumbuhan semulajadi di hutan pantai dan hutan gunung.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

iii.latihan evidens (B2D5E1, B2D5E2)

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

3:25 – 4:35 petang

Tingkatan

3A

Aktiviti

Perbincangan Soalan PMR Tahun 2009

Refleksi

-


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

5:10 – 6:20 petang

Tingkatan

1A

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 13 Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi

Sub Topik

Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi Negara Malaysia

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan empat faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi Negara Malaysia.
  2. Menghuraikan empat faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi Negara Malaysia.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

iii.Soalan evidens (B3D5E1)

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Tarikh: 12 Sept 2012                Hari: Rabu

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:00 – 3:10 petang

Tingkatan

1M

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 13 Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi

Sub Topik

Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi Negara Malaysia

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan empat faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi Negara Malaysia.
  1. Menghuraikan empat faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi Negara Malaysia.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

iii.Soalan evidens (B3D5E1)

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

4:35 – 5:10 petang

Tingkatan

1K

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 13 Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi

Sub Topik

Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi Negara Malaysia

Hasil Pembelajaran

  1. Menghuraikan empat faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi Negara Malaysia.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

iii.Soalan evidens (B3D5E1)

Refleksi

Hanya sebilangan kecil pelajar dapat menjawab soalan evidens band 3. Pelajar kelas ini memang bermasalah dalam penulisan.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

5:45 – 6:20 petang

Tingkatan

3L

Aktiviti

Ulangkaji topik tingkatan 2

Refleksi

-


 

Tarikh: 13 Sept. 2012                Hari: Khamis

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

12:50 – 2:00 petang

Tingkatan

1A

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 13 Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi

Sub Topik

Tumbuhan Semula Jadi Dan Hidupan Liar di Negara Lain

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan jenis tumbuhan semula jadi dan hidupan liar di Gurun Sahara

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:00 – 3:10 petang

Tingkatan

1K

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 13 Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi

Sub Topik

Tumbuhan Semula Jadi Dan Hidupan Liar di Negara Lain

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan jenis tumbuhan semula jadi dan hidupan liar di Gurun Sahara

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

5:45 – 6:20 petang

Tingkatan

3L

Aktiviti

Ulangkaji topik tingkatan 2

Refleksi

-


 

Tarikh: 14 Sept 2012                Hari: Jumaat

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:00 – 3:10 petang

Tingkatan

1D

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 13 Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi

Sub Topik

Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis Tumbuh-tumbuhan Semula Jadi Negara Malaysia

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan empat faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi Negara Malaysia.
  2. Menghuraikan empat faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi Negara Malaysia.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

iii.Soalan evidens (B3D5E1)

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

No comments:

Post a Comment