*Minggu 31 : Percubaan PMR untuk pelajar Tingkatan
Tiga
Tarikh:
29 Julai 2013 Hari:
Isnin
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:05 – 1:05 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 11 Pengaruh Manusia Terhadap Cuaca dan Iklim
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Mengenalpasti
punca dan kesan kejadian jerebu
ii. Mengenalpasti
punca dan kesan kejadian pulau haba.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Objektif
pembelajaran dicapai.
|
Tarikh:
30 Julai 2013 Hari:
Selasa
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:35 – 1:05 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 11 Pengaruh Manusia Terhadap Cuaca dan Iklim
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.Mengenalpasti punca dan kesan fenomena kesan rumah
hijau.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Topik P&P
ini ditundakan. Ujian TIMSS Matematik dijalankan.
|
Tarikh:
31 Julai 2013 Hari:
Rabu
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
1:05 – 2:05 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 11 Pengaruh Manusia Terhadap Cuaca dan Iklim
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Mengenalpasti
punca dan kesan fenomena kesan rumah hijau.
ii. Mengenalpasti
punca dan kesan fenomena kemarau.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Objektif pembelajaran
dicapai.
|
Tarikh:
1 ogos 2013 Hari:
Khamis
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:05 -1:05 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 11 Pengaruh Manusia Terhadap Cuaca dan Iklim
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Mengenalpasti
punca dan kesan kejadian kesan rumah hijau.
ii. Mengenalpasti
punca dan kesan kejadian penipisan lapisan ozon.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Objektif pembelajaran
dicapai.
|
Tarikh:
2 ogos 2013 Hari:
Jumaat
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:50 – 3:15 petang
|
Tingkatan
|
1k
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B: Geografi Fizikal
|
Tajuk
|
Bab 12 Jenis
dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar
|
Sub Topik
|
Jenis dan
Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar di Negara Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Mengenalpasti
taburan jenis hutan di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar boleh mengenalpasti taburan jenis
hutan di Malaysia melalui peta yang diberikan.
|
No comments:
Post a Comment