Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Nilai | 5.4 Menghormati Hak Golongan Kurang Upaya |
Tajuk | Unit 27 Hormatilah Golongan Kurang Upaya |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Menerima bahawa tiada seorang insan pun dilahirkan dengan penuh kesempurnaan. Afektif: Menginsafi diri dan bersyukur dengan setiap pemberian Tuhan. Perlakuan: Melibatkan diri dengan kerja-kerja kebajikan dan sukarela. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan Pengukuhan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 2:00 - 2:35 petang |
Tingkatan | 1G |
Bidang Pembelajaran | Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Nilai | 5.5 Melindungi Hak Pengguna |
Tajuk | Unit 28 Hak Pengguna |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Menerima hakikat bahawa diri sendiri adalah pengguna. Afektif: Mengetahui hak untuk mendapatkan keperluan asas. Perlakuan: Mengamalkan tanggungjawab sebagai pengguna. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan pengukuhan |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:00 - 5:10 Petang |
Tingkatan | 1A/1C |
Bidang Pembelajaran | Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Nilai | 5.5 Melindungi Hak Pengguna |
Tajuk | Unit 29 Hak Pengguna |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Menerima hakikat bahawa diri sendiri adalah pengguna. Afektif: Mengetahui hak untuk mendapatkan keperluan asas. Perlakuan: Mengamalkan tanggungjawab sebagai pengguna. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Latihan pengukuhan diberi sebagai kerja rumah. |
Tarikh: 3 Ogos 2010 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Pendidikan moral |
Masa | 12:50 - 2:00 Petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Nilai | 5.4 Menghormati Hak Golongan Kurang Upaya |
Tajuk | Unit 27 Hormatilah Golongan Kurang Upaya |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Menerima bahawa tiada seorang insan pun dilahirkan dengan penuh kesempurnaan. Afektif: Menginsafi diri dan bersyukur dengan setiap pemberian Tuhan. Perlakuan: Melibatkan diri dengan kerja-kerja kebajikan dan sukarela. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan semula definisi nilai. Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 - 4:35 petang |
Tingkatan | 2B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 14 Pembandaran |
Sub topik | a) Kesan Negatif Pembandaran b) Langkah Mengurangkan Masalah Pembandaran Di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia. ii. Menyeraikan tiga langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. Aras 2: i.Menghuraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia. ii. Menghuraikan tiga langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 - 5:45 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 14 Pembandaran |
Sub topik | a) Kesan Negatif Pembandaran b) Langkah Mengurangkan Masalah Pembandaran Di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia. ii. Menyeraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. Aras 2: i.Menghuraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia. ii. Menghuraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 4 Ogos 2010 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 3:25 - 4:00 petang |
Tingkatan | 1A/1C |
Bidang Pembelajaran | Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.1 Mematuhi Peraturan Dan Undang-undang |
Tajuk | Unit 29 Peraturan Asas Disiplin |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang. Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan pengukuhan (kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Latihan pengukuhan akan dibincangkan pada waktu P&P seterusnya. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:35 - 5:10 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Nilai | 5.5 Melindungi Hak Pengguna |
Tajuk | Unit 28 Hak Pengguna |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Menerima hakikat bahawa diri sendiri adalah pengguna. Afektif: Mengetahui hak untuk mendapatkan keperluan asas. Perlakuan: Mengamalkan tanggungjawab sebagai pengguna. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan (Kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Latihan kerja rumah akan dibincangkan pada sesi pembelajaran seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 - 6:20 petang |
Tingkatan | 2L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 14 Pembandaran |
Sub tajuk | a) Kesan Negatif Pembandaran b) Langkah Mengurangkan Masalah Pembandaran Di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia. ii. Menyeraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. Aras 2: i.Menghuraikan empat kesan negatif pembandaran. di Malaysia. ii. Menghuraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Perbincangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 5 Ogos 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 - 4:35 petang |
Tingkatan | 2B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 14 Pembandaran |
Sub Topik | Langkah Mengatasi Masalah Pembandaran Di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyeraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. Aras 2: i. Menghuraikan dua langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. |
Pendekatan | konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan pengukuhan (kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua P&P digunakan untuk membincangkan bahagian rumusan dan rujukan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 - 5:10 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 14 Pembandaran |
Sub Topik | Langkah Mengatasi Masalah Pembandaran |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan tiga faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar. Aras 2: i. Menghuraikan tiga faktor yang mempengaruhi petempatan di kawasan luar bandar. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iiii. Latihan pengukuhan (kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 5:45 - 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bab 5 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Nilai | 5.5 Melindungi Hak Pengguna |
Tajuk | Unit 28 Hak Pengguna |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Menerima hakikat bahawa diri sendiri adalah pengguna. Afektif: Mengetahui hak untuk mendapatkan keperluan asas. Perlakuan: Mengamalkan tanggungjawab sebagai pengguna. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Latihan kerja rumah akan dibincangkan pada sesi P&P seterusnya. |
Tarikh: 6 Ogos 2010 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 - 2:35 petang |
Tingkatan | 2I |
Aktiviti | Perbincangan Kerja Kursus (Bahagian rumusan dan rujukan) |
Refleksi | Objektif aktiiviti dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 - 5:10 Petang |
Tingkatan | 2L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 14 Pembandaran |
Sub Topik | Langkah Mengatasi Masalah Pembandaran Di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyenaraikan tiga langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. Aras 2: i. Menghuraikan tiga langkah mengatasi masalah pembandaran di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. soal-jawab iii. Latihan pengukuhan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Waktu kedua P&P digunakan untuk membincangkan kerja kursus bahagian rujukan dan rumusan. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 5:45 - 6:20 petang |
Tingkatan | 1G |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.1 Mematuhi peraturan dan undang-undang |
Tajuk | Unit 29 Peraturan Asas Disiplin |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang. Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 9 Ogos 2010 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.1 Mematuhi Peraturan Dan Undang-undang |
Tajuk | Unit 29 Peraturan Asas Disiplin |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang. Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Solal-jawab iii. Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 2:00 - 2:35 petang |
Tingkatan | 1G |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.2 Kebebasan Bersuara |
Tajuk | Unit 30 Hak Bersuara Ada Sempadan |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Mengetahui keperluan kebebasan bersuara. Afektif: Memahami sebab-sebab adanya had tertentu dalam keebasan bersuara. Perlakuan: Menyatakan akibat kebebasan tanpa had dalam hidup bermasyarakat. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Latihan yang diberikan akan dibincangkan pada sesi P&P yang seterusnya. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:00 - 5:10 Petang |
Tingkatan | 1A/1C |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.2 Kebebasan Bersuara |
Tajuk | Unit 30 Hak Bersuara Ada Sempadan |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Mengetahui keperluan kebebasan bersuara. Afektif: Memahami sebab-sebab adanya had tertentu dalam keebasan bersuara. Perlakuan: Menyatakan akibat kebebasan tanpa had dalam hidup bermasyarakat. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 10 Ogos 2010 Hari: Selasa
Matta Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 12:50 - 2:00 Petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.1 Mematuhi Peraturan Dan Undang-undang |
Tajuk | Unit 29 Peraturan Asas Disiplin |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang. Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii.Soal-jawab iii.Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 - 4:35 petang |
Tingkatan | 2B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 15 Pengangkutan Dan Perhubungan Awal |
Sub topik | i. Cara pengangkutan dan perhubungan awal di Malaysia. ii. Pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan. |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyatakan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal. ii. Menyatakan cara pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan. Aras 2: i. Menghuraikan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal. ii.Menghuraikan cara pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 - 5:45 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelakaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 15 Pengangkutan Dan Perhubungan Awal |
Sub Topik | i. Cara pengangkutan dan perhubungan awal di Malaysia. ii. Pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan. |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyatakan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal. ii. Menyatakan cara pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan. Aras 2: i. Menghuraikan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal. ii.Menghuraikan cara pengangkutan dan perhubungan pada zaman penjajahan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 11 Ogos 2010 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 2:30 - 3:00 petang |
Tingkatan | 1A/1C |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.3 Kebebasan Beragama |
Tajuk | Unit 31 Amalan Keagamaan Dalam Masyarakat Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Mengetahui amalan beribadat pelbagai agama di Malaysia. Afektif: Mengenalpasti perihal makanan pelbagai agama di Malaysia. Perlakuan: Menghormati amalan pelbagai agama. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal jawab iii. Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Latihan yang diberikan akan dibincangkan pada sesi P&P yang seterusnya. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 3:30 - 4:00 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Hak Asasi Manusia |
Nilai | 6.2 Kebebasan Bersuara |
Tajuk | Unit 30 Hak Bersuara Ada Sempadan |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang. Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. |
Pendekatan | Pemupukan nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. soal-jawab iii. Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Latihan akan dibincangkan pada sesi P&P seterusnya. |
Mata pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 - 5:00 petang |
Tingkatan | 2L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 15 Pengangkutan Dan Perhubungan Awal |
Sub Topik | i. Cara pengangkutan dan perhubungan awal di Malaysia. |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Menyatakan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal. Aras 2: i. Menghuraikan dua cara pengangkutan jalan darat dan jalan air serta isyarat yang digunakan sebagai cara perhubungan penduduk awal. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii.Soal jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 12 Ogos 2010 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:30 - 3:30 petang |
Tingkatan | 2B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 16 Perkembangan Sistem Pengangkutan |
Sub topik | Perkembangan Pengangkutan Negara Malaysia i. Jalan Darat (jalan raya) |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Mengenalpasti jalan raya dan lebuh raya yang utama di Malaysia dengan berdasarkan peta Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:30 - 4:00 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 16 Perkembangan Sistem Pengangkutan |
Sub Topik | Perkembangan Pengangkutan Negara Malaysia i. Jalan Darat (jalan raya) |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Mengenalpasti jalan raya dan lebuh raya yang utama di Malaysia dengan berdasarkan peta Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal jawab |
Refleksi | Topik ini belum habis dibincangkan dan akan sambung pada sesi P&P yang seterusnya. |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:30 - 5:00 Petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.2 Kebebasan Bersuara |
Tajuk | Unit 30 Hak Bersuara Ada Sempadan |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Memahami kepentingan peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah. Afektif: Meramalkan kemungkinan yang akan berlaku kerana ketiadaan peraturan dan undang-undang. Perlakuan: Mematuhi peraturan dan undang-undang di rumah dan di sekolah |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan ( kerja rumah) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Latihan kerja rumah akan dibincangkan pada sesi P&P seterusnya. |
Tarikh: 13 Ogos 2010 Hari: Jumaat
Mata pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 - 2:25 petang |
Tingkatan | 2I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 16 Perkembangan Sistem Pengangkutan |
Sub Topik | Perkembangan Pengangkutan Negara Malaysia i. Jalan Darat (jalan raya, jalan kereta api) |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Mengenalpasti jalan kereta api yang utama di Malaysia dengan berdasarkan peta Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal jawab |
Refleksi |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:30 - 4:20 P:etang |
Tingkatan | 2L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi manusia |
Tajuk | Bab 16 Perkembangan Sistem Pengangkutan |
Sub Topik | Perkembangan Pengangkutan Negara Malaysia i. Jalan Darat (jalan raya) |
Hasil Pembelajaran | Aras 1: i. Mengenalpasti jalan raya dan lebuh raya yang utama di Malaysia dengan berdasarkan peta Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. soal-jawab |
Refleksi |
Mata Pelajaran | Pendidikan Moral |
Masa | 4:20 - 5:10 Petang |
Tingkatan | 1G |
Bidang Pembelajaran | Bab 6 Nilai Berkaitan Dengan Demokrasi |
Nilai | 6.3 Kebebasan Beragama |
Tajuk | Unit 31 Amalan Keagamaan Dalam Masyarakat Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Kognitif: Mengetahui amalan beribadat pelbagai agama di Malaysia. Afektif: Mengenalpasti perihal makanan pelbagai agama di Malaysia. Perlakuan: Menghormati amalan pelbagai agama. |
Pendekatan | Pemupukan Nilai |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii. Latihan |
Refleksi |
Terima kasih keran telah menghantar blog rph untuk disemak.
ReplyDeleteRph tuan kemas, lengkap dam menarik.
Semuga dengan rph itu P dan P tuan lebih berjaya.
Sila kekalkan usaha murni ini.
-"Tiadalah balasan kebaikan melainkan dengan kebaikan pula"-