Tarikh: 3 Mei 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup * Gurun Thar * Siberia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya mengenalpasti lokasi dan cara hidup penduduk di Gurun Thar dan Siberia. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup (Greenland) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar dapat menyatakan semula ciri-ciri iklim dan cara hidup di Greenland. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup (Greenland) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 4 Mei 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 11 Kegiatan Ekonomi Utama |
Sub Topik |
|
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup (Greenland) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan semula dua ciri iklim Greenland dan dua cara hidup orang Eskimo di Greenland. |
Tarikh: 5 Mei 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup |
Teknik | i. Latihan pengukuhan |
Refleksi | Waktu p&p ini digunakan untuk membuat latihan pengukuhan bagi topik pengaruh cuaca dan iklim terhadap cara hidup di Gurun Thar, Siberia dan Greenland. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 11 Kegiatan Ekonomi Utama |
Sub Topik |
|
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.2 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Waktu pembelajaran ini digunakan untuk membuat ulangkaji bagi topik Bab 1. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 11 Kegiatan Ekonomi Utama |
Sub Topik |
|
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 6 Mei 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.2 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Waktu p&p ini digunakan untuk membuat ulangkaji bagi topik bab 1. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 11 Kegiatan Ekonomi Utama |
Sub Topik |
|
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.2 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Ekonomi Negara Malaysia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Waktu pembelajaran ini digunakan untuk membuat ulangkaji bagi topik bab 1. |
No comments:
Post a Comment