Tarikh: 7 Jan 2013 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 3 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Rujukan Grid |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 3 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Rujukan Grid |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar masih belum menguasai topik rujukan grid 6 angka. Topik ini akan dibincangkan dalam sesi p&p seterusnya. |
Tarikh: 8 Jan 2013 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Kedudukan mutlak 1.2 Kedudukan relatif |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris. iii. Membezakan kedudukan mutlak dan kedudukan relatif. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. Semua pelajar berjaya menjawab soalan evidens yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 3 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Rujukan Grid |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar boleh membuat latihan rujukan grid 6 angka dengan bantuan guru. Latihan pengukuhan diberikan sebagai kerja rumah. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1Ketinggian
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | 90% pelajar dapat menguasai topik rujukan grid 6 angka. Latihan pengukuhan diberikan untuk praktis pelajar. |
Tarikh: 9 Jan 2013 ` Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | Kontur dan Keratan Rentas |
Hasil Pembelajaran | i. Menamakan bentuk muka bumi berdasarkan ciri-ciri garisan kontur. ii.Melukis keratan rentas berdasarkan garisan kontur yang diberi. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. Semua pelajar dapat membuat latihan keratan rentas yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:45 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | Kontur dan Keratan Rentas |
Hasil Pembelajaran | i. Menamakan bentuk muka bumi berdasarkan ciri-ciri garisan kontur. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar boleh membezakan bentuk muka bumi berdasarkan ciri garisan kontur yang berbeza. |
Tarikh: 10 Jan 2013 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | Kontur dan Keratan Rentas |
Hasil Pembelajaran | i. Menamakan bentuk muka bumi berdasarkan ciri-ciri garisan kontur. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar boleh membezakan bentuk muka bumi berdasarkan ciri garisan kontur yang berbeza. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Kedudukan mutlak 1.2 Kedudukan relatif |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris. iii. Membezakan kedudukan mutlak dan kedudukan relatif. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. Semua pelajar berjaya menjawab soalan evidens yang diberikan. |
Tarikh: 11 Jan 2013 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | Bearing sudutan |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar dapat menguasai topik bearing sudutan. Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | Kontur dan Keratan Rentas |
Hasil Pembelajaran | i. Menamakan bentuk muka bumi berdasarkan ciri-ciri garisan kontur. ii.Melukis keratan rentas berdasarkan garisan kontur yang diberi. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. Semua pelajar dapat membuat latihan keratan rentas yang diberikan. |
No comments:
Post a Comment