Friday, April 5, 2013

RPH MINGGU 15 (8 April – 12 April 2013)


Tarikh: 8 April 2013                                                    Hari: Isnin

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
12:50 - 2:00 petang
Tingkatan
1D
Bidang Pembelajaran
*   Bahagian B: Geografi Fizikal
Tajuk
Bab 6 Bentuk muka bumi
Sub Topik
6.4 Saliran
Hasil Pembelajaran
i.       Memahami profil sungai.
ii.     Menyenaraikan bentuk muka bumi sungai.
iii.   Mengenalpasti bentuk muka bumi di peringkat hulu sungai, tengah sungai dan hilir sungai.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.           Penerangan
ii.         Soal-jawab
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai.Semua pelajar dapat menjawab soalan PBS yang diberikan.


Mata Pelajaran
Geografi
Masa
5:10 – 6:20 petang
Tingkatan
3I
Bidang Pembelajaran
Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber
Sub Topik
7.2 Sumber tenaga di Malaysia
Hasil Pembelajaran
i.     Menyenaraikan sumber tenaga di Malaysia.
ii.   Memahami sumber tenaga di Malaysia.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Saol-jawab
Refleksi
 Pelajar dapat memahami sumber tenaga di Malaysia dan dapat menjawab soalan yang dikemukakan.

 
Tarikh: 9 April 2013                                                    Hari: Selasa

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
1:25 – 2:00 petang
Tingkatan
1A
Bidang Pembelajaran
*   Bahagian B: Geografi Fizikal
Tajuk
Bab 6 Bentuk muka bumi
Sub Topik
6.4 Saliran
Hasil Pembelajaran
i.   Menghuraikan bentuk muka bumi di peringkat tengah sungai dan peringkat hilir sungai.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
        i.        Penerangan
      ii.        Soal-jawab
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai. semua pelajar dapat menjawab soalan PBS yang diberikan.


Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:25 – 4:00 petang
Tingkatan
3I
Aktiviti
Perbincangan kerja kursus Geografi
Refleksi
-

 
Mata Pelajaran
Geografi
Masa
4:35 – 5:10 petang
Tingkatan
3F
Bidang Pembelajaran
Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber
Sub Topik
7.2 Sumber tenaga di Malaysia
Hasil Pembelajaran
        i.        Menyenaraikan sumber tenaga di Malaysia.
      ii.        Memahami sumber tenaga di Malaysia.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. latihan
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai. pelajar dapat menjawab soalan yang dikemukakan.

 
Mata Pelajaran
Geografi
Masa
5:10 – 6:20 petang
Tingkatan
3B
Bidang Pembelajaran
Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 8 Kepentingan Pelbagai Sumber
Sub Topik
8.1 Penerokaan Pelbagai Sumber Di Malaysia (sambungan)
Hasil Pembelajaran
i.        Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber negara Malaysia seperti  bahan mentah, pekerjaan, pendapatan negara,pembukaan kawasan baru dan infrasturuktur.
ii.        Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber negara Malaysia seperti bahan mentah,pekerjaan,pendapatan negara,pembukaan kawasan baru dan infrastuktur.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. latihan
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai.

 

Tarikh: 10 April 2013                                                  Hari: Rabu

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
2:00 – 3:10 petang
Tingkatan
1A
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
    Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
Tajuk
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
Sub Topik
7.1 Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia kepada Kegiatan Manusia.
Hasil Pembelajaran
i.  Menghuraikan kepentingan tanah tinggi di Malaysia
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai.


Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:25 – 4:00 petang
Tingkatan
3B
Aktiviti
Perbincangan kerja kursus Geografi
Refleksi
-

 
Mata Pelajaran
Geografi
Masa
4:35 – 5:10 petang
Tingkatan
3F
Bidang Pembelajaran
Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber
Sub Topik
7.2 Sumber tenaga di Malaysia (sambungan)
Hasil Pembelajaran
i.      Memahami sumber tenaga di Malaysia.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. latihan
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai.

 

Tarikh: 11 April 2013                                                  Hari: Khamis

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
12:50 - 2:00 petang
Tingkatan
1D
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
Tajuk
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
Sub Topik
7.1 Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia kepada Kegiatan Manusia.
Hasil Pembelajaran
i. Menghuraikan kepentingan tanah tinggi di Malaysia
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar memberi respon yang baik ketika sesi soal-jawab.

 
Mata Pelajaran
Geografi
Masa
 4:35 – 5:10 petang
Tingkatan
3I
Aktiviti
Perbincangan kerja kursus Geografi
Refleksi
-

 
Tarikh: 12 April 2013                                                  Hari: Jumaat

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
 2:00 – 2:35 petang
Tingkatan
3B
Aktiviti
Perbincangan kerja kursus Geografi
Refleksi
-


Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:10 – 3:45 petang
Tingkatan
1A
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
    Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
Tajuk
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
Sub Topik
7.1 Potensi Bentuk Muka BumiMalaysia kepada Kegiatan Manusia.
Hasil Pembelajaran
i.      Menghuraikan kepentingan bentuk muka bumi di Tanah pamah di Malaysia.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 Topik ini belum habis dibincangkan dan akan sambung pada sesi p&p seterusnya.

 
Mata Pelajaran
Geografi
Masa
4:35 – 5:10 petang
Tingkatan
3F
Bidang Pembelajaran
Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber
Sub Topik
7.3 Sumber tenaga di negara lain.
Hasil Pembelajaran
i.      Memahami sumber tenaga di negara lain.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. latihan
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai. pelajar dapat menyatakan sumber tenaga yang digunakan di negara lain ketika diuji.

No comments:

Post a Comment