Tarikh:
8 April 2013 Hari:
Isnin
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:50
- 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang
Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal
|
Tajuk
|
Bab 6 Bentuk muka bumi
|
Sub Topik
|
6.4 Saliran
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Memahami profil sungai.
ii.
Menyenaraikan bentuk muka
bumi sungai.
iii.
Mengenalpasti bentuk
muka bumi di peringkat hulu sungai, tengah sungai dan hilir sungai.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i.
Penerangan
ii.
Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
5:10 – 6:20 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber
|
Sub
Topik
|
7.2
Sumber tenaga di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
sumber tenaga di Malaysia.
ii.
Memahami
sumber tenaga di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Saol-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
9 April 2013 Hari:
Selasa
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
1:25 –
2:00 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal
|
Tajuk
|
Bab 6 Bentuk muka bumi
|
Sub Topik
|
6.4 Saliran
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan bentuk muka
bumi di peringkat tengah sungai dan peringkat hilir sungai.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i.
Penerangan
ii.
Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Aktiviti
|
Perbincangan kerja kursus Geografi
|
Refleksi
|
-
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber
|
Sub
Topik
|
7.2
Sumber tenaga di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
sumber tenaga di Malaysia.
ii.
Memahami
sumber tenaga di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. latihan
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
5:10 – 6:20 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 8
Kepentingan Pelbagai Sumber
|
Sub Topik
|
8.1
Penerokaan Pelbagai Sumber Di Malaysia (sambungan)
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Menerangkan kepentingan penerokaan pelbagai sumber negara
Malaysia seperti bahan mentah,
pekerjaan, pendapatan negara,pembukaan kawasan baru dan infrasturuktur.
ii.
Menjelaskan dengan contoh kepentingan penerokaan pelbagai sumber
negara Malaysia seperti bahan mentah,pekerjaan,pendapatan negara,pembukaan
kawasan baru dan infrastuktur.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. latihan
|
Refleksi
|
Tarikh:
10 April 2013 Hari:
Rabu
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
2:00 – 3:10 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.1 Potensi
Bentuk Muka Bumi Malaysia kepada Kegiatan Manusia.
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan kepentingan tanah tinggi di Malaysia
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Aktiviti
|
Perbincangan kerja kursus Geografi
|
Refleksi
|
-
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber
|
Sub
Topik
|
7.2
Sumber tenaga di Malaysia (sambungan)
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Memahami
sumber tenaga di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. latihan
|
Refleksi
|
Tarikh:
11 April 2013 Hari:
Khamis
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:50 - 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.1 Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia kepada Kegiatan Manusia.
|
Hasil Pembelajaran
|
i. Menghuraikan kepentingan tanah tinggi di Malaysia
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10
petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Aktiviti
|
Perbincangan kerja kursus Geografi
|
Refleksi
|
-
|
Tarikh:
12 April 2013 Hari:
Jumaat
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
2:00 – 2:35
petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Aktiviti
|
Perbincangan kerja kursus Geografi
|
Refleksi
|
-
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:10 – 3:45 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.1 Potensi
Bentuk Muka BumiMalaysia kepada Kegiatan Manusia.
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan kepentingan bentuk muka
bumi di Tanah pamah di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber
|
Sub
Topik
|
7.3
Sumber tenaga di negara lain.
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Memahami
sumber tenaga di negara lain.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. latihan
|
Refleksi
|
No comments:
Post a Comment