Tarikh:
22 April 2013 Hari:
Isnin
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:50 – 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.2
Perbandingan Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia Dan Di Luar Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyatakan kepentingan tanah tinggi
Switzerland.
ii.
Membandingkan kepentingan tanah
tinggi Malaysia dengan Tanah Tinggi Switzerland.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
5:10 – 6:20 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 9 Kesan Penerokaan Sumber Terhadap Alam Sekitar
|
Sub Topik
|
Kesan Penerokaan Sumber Terhadap Alam Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Menerangkan
kesan penerokaan sumber terhadapalam sekitar.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
23 April 2013 Hari:
Selasa
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
13:25 – 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.2
Perbandingan Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia Dan Di Luar Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyatakan kepentingan tanah tinggi
Switzerland.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Aktiviti
|
Perbincangan kerja kursus Geografi
|
Refleksi
|
-
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10 Petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 9 Kesan Penerokaan Sumber Terhadap Alam Sekitar
|
Sub Topik
|
Kesan Penerokaan Sumber Terhadap Alam Sekitar (sambungan)
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Menerangkan
kesan penerokaan sumber terhadapalam sekitar.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
5:10 – 6:20 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.1 Kepentingan Pengurusan Sumber
10.2 Langkah-langkah Pengurusan Sumber Di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyatakan
kepentingan pengurusan sumber.
ii.
Menghuraikan
kepentingan pengurusan sumber.
iii.
Menyenaraikan
langkah-langkah pengurusan sumber yang dapat mengurangkan kesan negatif
penerokaan sumber.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
24 April 2013 Hari:
Rabu
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
2:00 – 3:25 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.2
Perbandingan Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia Dan Di Luar Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyatakan kepentingan cerun bukit
Pulau Jawa dan kepentingan sungai di Thailand.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.2 Langkah-langkah Pengurusan Sumber Di Malaysia (sambungan)
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah pengurusan sumber yang dapat mengurangkan kesan negatif
penerokaan sumber.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.1 Kepentingan Pengurusan Sumber
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyatakan
kepentingan pengurusan sumber.
ii.
Menghuraikan
kepentingan pengurusan sumber.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
25 April 2013 Hari:
Khamis
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:50 – 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.2
Perbandingan Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia Dan Di Luar Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyatakan kepentingan cerun bukit
di Pulau Jawa.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 9 Kesan Penerokaan Sumber Terhadap Alam Sekitar
|
Sub Topik
|
Kesan Penerokaan Sumber Terhadap Alam Sekitar (sambungan)
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Menerangkan
kesan penerokaan sumber terhadapalam sekitar.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
26 April 2013 Hari:
Jumaat
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.3 Pengurusan Sumber Air Di Jepun
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan
langkah-langkah pengurusan sumber air di Jepun.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:10 – 3:45 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 7 Potensi Dan Halangan Bentuk Muka Bumi Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
7.2
Perbandingan Potensi Bentuk Muka Bumi Malaysia Dan Di Luar Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan kepentingan TasikTonle
Sap di Kampuchea.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:00 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 10 Pengurusana Sumber
|
Sub Topik
|
10.2 Langkah-langkah Pengurusan Sumber Di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah pengurusan sumber yang dapat mengurangkan kesan negatif
penerokaan sumber.
ii.
Menghuraikan
langkah-langkah pengurusan sumber yang dapat mengurangkan kesan negatif
penerokaan sumber.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
No comments:
Post a Comment