Tarikh: 8 Julai 2013 Hari: Isnin
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:50 – 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 9 Pergerakan Bumi Di Dalam Sistem Suria
|
Sub Topik
|
9.2 Cuaca dan
iklim di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.Menyatakan pembentukan angin monsun timur laut dan
barat daya
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
5:10 – 6:20 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 13 Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan kepentingan
kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara.
ii.
Menghuraikan
dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
9 Julai 2013 Hari:
Selasa
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
1:25 – 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 9 Pergerakan Bumi Di Dalam Sistem Suria
|
Sub Topik
|
9.2 Cuaca dan
iklim di Malaysia
|
Aktiviti
|
Latihan PBS
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 - 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 13 Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan kepentingan
kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara.
ii.
Menghuraikan
dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
5:10 – 6:20 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 13 Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan kepentingan
kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara.
ii.
Menghuraikan
dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
10 Julai 2013 Hari:
Rabu
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
2:00 – 3:10 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
10.1 Zon-zon
iklim Dunia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Mengenalpasti
keadaan iklim dan cara hidup penduduk di Gurun Thar (zon panas).
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 4:00 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 - 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 13 Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara
(sambungan)
|
Hasil Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan
dengan contoh kepentingan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
11 Julai 2013 Hari:
Khamis
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:50 – 2:00 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 9 Pergerakan Bumi Di Dalam Sistem Suria
|
Sub Topik
|
9.2 Cuaca dan
iklim di Malaysia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Menghuraikan
faktor yang mempengaruhi cuaca dan iklim di Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
iii.PBS
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:35 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar (sambungan)
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
12 Julai 2013 Hari:
Jumaat
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
2:00 – 2:35 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar (sambungan)
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan
kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:10 – 3:45 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
10.1 Zon-zon
iklim Dunia
|
Hasil
Pembelajaran
|
ii. Mengenalpasti
keadaan iklim dan cara hidup penduduk di Siberia (zon sederhana).
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
4:00 – 5:10 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan
kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
No comments:
Post a Comment