Tarikh:
15 Julai 2013 Hari:
Isnin
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:05 – 13:05 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
10.1 Zon-zon
iklim Dunia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Mengenalpasti keadaan iklim dan cara
hidup penduduk di Gurun Thar (zon panas).
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:55 – 4:55 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara Malaysia.
ii.
Menghuraikan langkah-langkah
mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
16 Julai 2013 Hari:
Selasa
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:35 – 1:05 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
10.1 Zon-zon
iklim Dunia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i. Mengenalpasti
keadaan iklim di Siberia (zon sederhana).
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
2:25 – 2:55 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara lain.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 3:55 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:55 – 4:55 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara Malaysia.
ii.
Menghuraikan langkah-langkah
mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
17 Julai 2013 Hari:
Rabu
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
1:55 – 2:55 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
10.1 Zon-zon
iklim Dunia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Mengenalpasti cara hidup penduduk di
Siberia (zon sederhana).
ii.
Mengenalpasti iklim di Greenland
(zon sejuk)
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 3:55 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara lain.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 3:55 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar (sambungan)
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara Malaysia.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
18 Julai 2013 Hari:
Khamis
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
12:05 – 1:05 petang
|
Tingkatan
|
1D
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
10.1 Zon-zon
iklim Dunia
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Mengenalpasti keadaan iklim dan cara
hidup penduduk di Siberia (zon sederhana).
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:25 – 3:55 petang
|
Tingkatan
|
3I
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara lain.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Tarikh:
19 Julai 2013 Hari:
Jumaat
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
2:00 – 2:25 petang
|
Tingkatan
|
3B
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menghuraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara lain.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
2:25 – 2:50 petang
|
Tingkatan
|
1A
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi
Manusia
Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan
Potensinya
|
Tajuk
|
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
|
Sub Topik
|
10.1 Zon-zon
iklim Dunia
|
Hasil
Pembelajaran
|
ii.
Mengenalpasti keadaan iklim dan cara
hidup penduduk di Greenland (zon sejuk).
|
Pendekatan
|
Konteksual dan
lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
Mata Pelajaran
|
Geografi
|
Masa
|
3:10 – 3:50 petang
|
Tingkatan
|
3F
|
Bidang Pembelajaran
|
* Bahagian
B Geografi Fizikal dan Manusia
|
Tajuk
|
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam
Sekitar
|
Hasil
Pembelajaran
|
i.
Menyenaraikan
langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
negara lain.
ii.
Menghuraikan langkah-langkah
mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara lain.
|
Pendekatan
|
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
|
Teknik
|
i. Penerangan
ii. Soal-jawab
|
Refleksi
|
No comments:
Post a Comment