Sunday, July 14, 2013

RPH MINGGU 29 (15 Julai – 19 Julai 2013)


Tarikh: 15 Julai 2013                                                   Hari: Isnin

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
12:05 – 13:05 petang
Tingkatan
1D
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
    Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
Tajuk
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
Sub Topik
10.1 Zon-zon iklim Dunia
Hasil Pembelajaran
i.     Mengenalpasti keadaan iklim dan cara hidup penduduk di Gurun Thar (zon panas).
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 objektif pembelajaran dicapai.

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:55 – 4:55 petang
Tingkatan
3I
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran
i.      Menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
ii.    Menghuraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 -

 

 

Tarikh: 16 Julai 2013                                                   Hari: Selasa

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
12:35 – 1:05  petang
Tingkatan
1A
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
    Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
Tajuk
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
Sub Topik
10.1 Zon-zon iklim Dunia
Hasil Pembelajaran
i.      Mengenalpasti keadaan iklim di Siberia (zon sederhana).
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 objektif pembelajaran dicapai.

 

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
2:25 – 2:55 petang
Tingkatan
3I
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran
i.      Menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara lain.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
Objektif pembelajaran dicapai.

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:25 – 3:55 petang
Tingkatan
3F
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran
i.      Menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai.

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:55 – 4:55 petang
Tingkatan
3B
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran
i.                               Menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
ii.    Menghuraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai.

 

 

Tarikh: 17 Julai 2013                                                   Hari: Rabu

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
1:55 – 2:55 petang
Tingkatan
1A
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
    Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
Tajuk
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
Sub Topik
10.1 Zon-zon iklim Dunia
Hasil Pembelajaran
i.      Mengenalpasti cara hidup penduduk di Siberia (zon sederhana).
ii.    Mengenalpasti iklim di Greenland (zon sejuk)
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 Objektif pembelajaran dicapai.

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:25 – 3:55 petang
Tingkatan
3B
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran
i.      Menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara lain.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 Objektif pembelajran dicapai.

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:25 – 3:55 petang
Tingkatan
3F
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar (sambungan)
Hasil Pembelajaran
i.      Menghuraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara Malaysia.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 objektif pembelajaran dicapai.

 

 

Tarikh: 18 Julai 2013                                                   Hari: Khamis

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
12:05 – 1:05  petang
Tingkatan
1D
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
    Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
Tajuk
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
Sub Topik
10.1 Zon-zon iklim Dunia
Hasil Pembelajaran
i.      Mengenalpasti keadaan iklim dan cara hidup penduduk di Siberia (zon sederhana).
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 objektif pembelajaran dicapai.

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:25 – 3:55 petang
Tingkatan
3I
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran
i.          Menghuraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara lain.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 -

 

 

Tarikh: 19 Julai 2013                                                   Hari: Jumaat

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
2:00 – 2:25 petang
Tingkatan
3B
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran
i.      Menghuraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara lain.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 objekif pembelajaran  dicapai.

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
2:25 – 2:50 petang
Tingkatan
1A
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia
    Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya
Tajuk
Bab 10 Pengaruh Cuaca Dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia
Sub Topik
10.1 Zon-zon iklim Dunia
Hasil Pembelajaran
ii.   Mengenalpasti keadaan iklim dan cara hidup penduduk di Greenland (zon sejuk).
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 objektif pembelajaran dicapai.

 

Mata Pelajaran
Geografi
Masa
3:10 – 3:50 petang
Tingkatan
3F
Bidang Pembelajaran
* Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia
Tajuk
Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar
Hasil Pembelajaran
i.      Menyenaraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara lain.
ii.    Menghuraikan langkah-langkah mengurangkan kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar negara lain.
Pendekatan
Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.
Teknik
i.  Penerangan
ii. Soal-jawab
Refleksi
 objektif pembelajaran dicapai.

No comments:

Post a Comment