Tarikh: 7 Mac 2011 Hari: Isnin
*Peperiksaan Pra-PMR bermula 7 Mac – 11 Mac 2011.
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 9:45 – 10:20 pagi |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik | i.Saliran |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 11:30 – 12:40 pagi |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar boleh mengenalpati bentuk muka bumi pinggir laut. |
Tarikh: 8 Mac 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 8:15 – 9:25 pagi |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 9:45 – 10:20 pagi |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar boleh mengenalpasti sungai terpanjang di Sabah, Sarawak dan Semenanjung Malaysia. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 10:55 – 11:30 pagi |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik | i.Kawasan pinggir laut (sambungan) |
Hasil Pembelajaran | i.Mengetahui pelbagai bentuk muka bumi pinggir laut di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 90%. Latihan diberikan untuk menambahkan kefahaman pelajar. |
Tarikh: 9 Mac 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 11:30 – 12:40 tengahari |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik | i.Kawasan Pinggir Laut |
Hasil Pembelajaran | i.Mengetahui pelbagai bentuk muka bumi pinggir laut di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 70%. Pelajar dari kelas peralihan kurang faham bahasa melayu. Jadi, terdapat sebahagian saya menerangkan dalam bahasa cina. |
Tarikh: 10 Mac 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 7:05 – 8:15 pagi |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik | i.Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti sungai-sungai di Malaysia. ii.Mengenalpasti enam jenis pola saliran. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. Pelajar bezakan 6 jenis pola saliran. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 10:55 – 11:30 pagi |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik | i.Pola Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti enam jenis pola saliran. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. Pelajar boleh membezakan 6 jenis pola saliran. |
Tarikh: 11 Mac 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 7:05 – 7:40 pagi |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik | i.Profil Panjang dan Profil Rentas Sungai |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti bentuk muka bumi di bahagian hulu, bahagian tengah dan bahagian hilir sungai. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Bentuk muka bumi bahagian hilir sungai tidak sempat dibincangkan dan akan sambung pada waktu P&P seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 9:45 – 10:55 pagi |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 6 Bentuk Muka Bumi |
Sub Topik | i.Pola Saliran |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti taburan sungai di Malaysia. ii.Mengenalpasti enam jenis pola saliran. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pelajaran dicapai 70%. Jadi, pelajar disuruh melukis pola saliran sebagai kerja rumah agar boleh membezakan 6 jenis pola saliran. |
Sila lengkapkan bahagian Refleksi selepas P&P berkenaan.
ReplyDeleteSatu usaha yang baik. Tambahkan lagi usaha cikgu supaya prestasi turut cemerlang.
Terima kasih.
htchong