Tarikh: 18 April 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 10 Pengurusan sumber |
Sub Topik | 10.1 Kepentingan Pengurusan Sumber 10.2 Langkah-langkah Pengurusan Sumber Di Malaysia |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar boleh menyatakan tiga kepentingan pengurusan sumber dan langkah pengurusan sumber di Malaysia. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | 9.2 Cuaca Dan Iklim Malaysia |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | i.Bayu Laut dan Bayu Darat |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Tarikh: 19 April 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | 9.2 Cuaca Dan Iklim Malaysia |
Hasil Pembelajaran | i.Menghuraikan ciri iklim angin negara Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 90 % Objektif pembelajaran dicapai. Langkah: melukis rajah pembentukan angin monsun barat daya dan angin monsun timur laut. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Cuaca dan Iklim di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | i.Menghuraikan kejadian hujan perolakan dan hujan bukit. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Tarikh: 20 April 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 9 Kesan Penerokaan Sumber Terhadap Alam Sekitar |
Sub Topik | 9.1 Kesan Penerokaan Sumber Terhadap Alam Sekitar |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar boleh menghuraikan sekurang-kurangnya dua kesan penerokaan sumber terhadap alam sekitar. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Faktor-faktor Mempengaruhi iklim Di Malaysia (sambungan) |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya membezakan bayu laut dan bayu darat. |
Tarikh: 21 April 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | 9.2 Cuaca Dan Iklim Malaysia (sambungan) |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya membezakan pembentukan angin monsun timur laut dan barat daya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 10 Pengurusan sumber |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik | 10.1 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cuaca Hidup (Gurun Thar) |
Aktiviti | i.Penerangan ii.Soal-jawab |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 10 Pengurusan sumber |
Sub Topik | 10.1 Kepentingan Pengurusan Sumber 10.2 Langkah-langkah Pengurusan Sumber Di Malaysia |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Waktu pembelajaran ini digunakan untuk membuat latihan pengukuhan bab 8 dan 9. |
*22 April 2011 (jumaat) – Cuti Umum "Good Friday"
No comments:
Post a Comment