Tarikh: 4 April 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 7 Sumber Mineral Di Malaysia |
Sub Topik | 7.2 Sumber Hutan di Malaysia 7.3 Sumber Tenaga di Malaysia 7.4 Sumber Tenaga di Negara lain |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan jenis-jenis hutan di Malaysia. ii. Menyatakan jenis tenaga di Negara Malaysia. iii.Menyatakan jenis tenaga di Negara lain. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. langkah: latihan (bentuk objektif) diberikan untuk menguji kefahaman pelajar. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 8 Kesan Kegiatan Manusia Terhadap Alam Sekitar |
Sub Topik | 8.1 Kesan Kegiatan Manusia Terhadap Alam Sekitar 8.2 Langkah-langkah Pemeliharaan dan Pemuliharaan Alam Sekitar |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Topik langkah mengurangkan kesan kegiatan manusia terhadap alam sekitar ditunda ke waktu p&p seterusnya. Pelajar boleh menguasai topik kegiatan manusia terhadap alam sekitar. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar berjaya menyatakan semula kesan putaran bumi dan peredaran bumi. |
Tarikh: 5 April 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar berjaya menyatakan semula kesan putaran bumi dan peredaran bumi. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Kejadian empat musim |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 8 Kesan Kegiatan Manusia Terhadap Alam Sekitar |
Sub Topik | 8.1 Kesan Kegiatan Manusia Terhadap Alam Sekitar |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya menguasai topik ini. Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Tarikh: 6 April 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Bab 7 Sumber Mineral Di Malaysia |
Sub Topik | 7.2 Sumber Hutan di Malaysia 7.3 Sumber Tenaga di Malaysia |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan jenis-jenis hutan di Malaysia. ii. Menyatakan jenis tenaga di Negara Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan semula sumber tenaga di Malaysia dan jenis hutan di Malaysia. Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Kejadian empat musim (sambungan) |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar boleh kenalpasti empat musim. |
Tarikh: 7 April 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar dapat membezakan putaran bumi dan peredaran bumi. Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kerja kursus bahagian dapatan kajian |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Cuaca dan Iklim di Malaysia |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan semula ciri iklim di Malaysia. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3I |
Aktiviti | Perbincangan kerja kursus bahagian dapatan kajian |
Refleksi | - |
Tarikh: 8 April 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Kejadian Empat Musim |
Hasil Pembelajaran | i.Menghuraikan kejadian empat musim. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya mengenalpasti empat jenis musim. Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kerja kursus bahagian dapatan kajian |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | Cuaca dan Iklim di Malaysia |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar berjaya menyatakan semula ciri-ciri iklim di Malaysia. Topik hujan bukit tidak sempat dibincangkan dan topik ini akan ditunda pada waktu P&P seterusnya. |
No comments:
Post a Comment