Tarikh: 7 Feb 2012 Hari: Selasa.
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub Topik | Graf bar mudah |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | 95% objektif pembelajaran dicapai. terdapat 2 orang pelajar yang perlu dibantu dan dipantau selalu. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1k |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala Dan Jarak |
Sub Topik | Jarak:
|
Hasil Pembelajaran | i.Mengukur jarak relatif berdasarkan peta lakar. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar dapat memahami topik jarak relatif. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 5 Peta |
Hasil Pembelajaran | i. mengenalpasti simbol-simbol peta. ii. menyatakan empat jenis simbol peta. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal-jawab iii.Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Tarikh: 8 Feb 2012 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub Topik | Graf garisan mudah |
Hasil Pembelajaran | Membina graf bar mudah berdasarkan jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 3 Skala |
Sub Topik | Keluasan |
Hasil Pembelajaran | i.Mengira keluasan kawasan berpandukan skala peta. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Latihan |
Refleksi | Pelajar masih lemah topik keluasan dan perlu dibantu ketika membuat latihan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub Topik | Graf bar mudah |
Hasil Pembelajaran | i.Membina graf bar mudah berdasarkan jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar perlu dibantu ketika membuat graf bar mudah. |
Tarikh: 9 Feb 2012 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 3 Skala |
Sub Topik | Jarak |
Hasil Pembelajaran | i.Mengukur jarak lurus dan jarak melengkung pada peta lakar. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Latihan |
Refleksi | 80% objektif pembelajar dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 4: Graf, Carta, dan Rajah |
Sub Topik | 4.1 Graf gabungn |
Hasil Pembelajaran | i. Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual. ii. Melukis dan melengkapkan graf gabungan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 5 Peta |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal-jawab iii.Latihan |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Tarikh: 10 Feb 2012 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 -2:35 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub topik | Graf Bar Mudah (sambungan) |
Hasil Pembelajaran | i.Melukis graf bar mudah berdasarkan maklumat dalam jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal-jawab |
Refleksi | 60% pelajar dapat melukis graf bar mudah tanpa dibantu. pelajar lain masih perlu dibantu. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 – 3:45 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub Topik | Graf garisan mudah |
Hasil Pembelajaran | Membina graf garisan mudah berdasarkan jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi |
Hasil Pembelajaran | i.Mamahami kepelbagaian bentuk muka bumi di Malaysia. ii.memahami sistem gunung lipat. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Topik ini ditundakan. masa p&p ini digunakan untuk membuat latihan pengukuhan bab 5 dan mengenalpasti setiap negeri di malaysia. |
Tarikh: 11 Feb 2012 Hari: Sabtu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 4: Graf, Carta, dan Rajah |
Sub Topik | 4.1 Graf bar majmuk |
Hasil Pembelajaran | i. Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual. ii. Melukis dan melengkapkan graf bar majmuk. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 4: Graf, Carta, dan Rajah |
Sub Topik | 4.1 Carta Pai |
Hasil Pembelajaran | i. Melukis carta pai berdasarkan maklumat dalam jadual |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi |
Hasil Pembelajaran | i.Mamahami kepelbagaian bentuk muka bumi di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar telah dapat mengenalpasti bahagian tanah tinggi di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak. |
Terima kasih kerana menulis dan menghantar RPH yang telah dirancang dengan baik dan dikemaskini. Kekalkan budaya baik ini.
ReplyDelete