Tarikh: 13 Feb 2012 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 4: Graf, Carta, dan Rajah |
Sub Topik | 4.2 Graf Gabungan |
Hasil Pembelajaran | i. Melukis graf gabungan berdasarkan maklumat dalam jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 6: Sumber-sumber utama |
Sub Topik | 6.1 Sumber boleh diperbaharui 6.2 Sumber tidak boleh diperbaharui |
Hasil Pembelajaran | i.Mentakrif sumber boleh diperbaharui dan sumber tidak boleh diperbaharui. ii.Menyenaraikan jenis-jenis sumber utama. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Tarikh: 14 Feb 2012 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 5 Peta |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal-jawab iii.Latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:35 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub Topik | Graf garisan mudah |
Hasil Pembelajaran | Membina graf bar mudah berdasarkan jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Hanya 60% pelajar yang dapat menghasilkan graf garisan. pelajar lain masih perlu dibantu dan dibimbing. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi |
Hasil Pembelajaran | i.Mamahami kepelbagaian bentuk muka bumi di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. pelajar berjaya mengenalpasti tanah tinggi dan tanah pamah di Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak. |
Tarikh: 15 Feb 2012 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi |
Hasil Pembelajaran | i.Mamahami kepelbagaian bentuk muka bumi di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 4: Graf, Carta, dan Rajah |
Sub Topik | 4.3 Carta pai |
Hasil Pembelajaran | i. Melukis carta pai berdasarkan maklumat dalam jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 5 Peta |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal-jawab iii.Latihan |
Refleksi | Pelajar berjaya mengenalpasti ciri fizikal dan ciri budaya dan melukis simbol piawai. |
Tarikh: 16 Feb 2012 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 4: Graf, Carta, dan Rajah |
Sub Topik | 4.3 Carta pai (sambungan) |
Hasil Pembelajaran | i. Melukis carta pai berdasarkan maklumat dalam jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan pengukuhan |
Refleksi | Waktu p&p ini digunakan untuk menerangkan kerja kursus Geografi. Penerangan telah dibuat samapi tajuk kawasan kajian. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber |
Sub Topik | 7.1 Sumber Mineral di Malaysia |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | Topik yang dirancang akan ditundakan. waktu pertama digunakan untuk membincangkan latihan pengukuhan bab 6. waktu kedua digunakan untuk menerangkan aspek kerja kursus Geografi. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.2 Kawasan tanah pamah |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan kepentingan kawasan tanah pamah ii.Menyatakan lokasi dataran utama di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Topik ini ditundakan. waktu pembelajaran ini digunakan untuk membincangkan kepentingan kawasan tanah tinggi dan sistem gunung lipat muda. |
Tarikh: 17 Feb 2012 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 - 2:35 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 5 Peta |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal-jawab |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 – 3:45 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi |
Hasil Pembelajaran | i.Mamahami kepelbagaian bentuk muka bumi di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar dapat memahami bentuk muka bumi secara keseluruhan di Malaysia. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan kepentingan kawasan tanah tinggi. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. pelajar memberi respon yang baik dalam p&p. |
No comments:
Post a Comment