Tarikh: 20 Feb 2012 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | UniT 5: Peta |
Sub Topik | 5.1 Pandang darat fizikal 5.2 Pandang darat budaya |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 7: Taburan Pelbagai Sumber |
Sub Topik | 7.1 Sumber Mineral di Malaysia |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | objektif pembelajaran tercapai. 80% pelajar boleh membuat latihan (peta) yang diberikan tanpa rujuk kepada nota. |
Tarikh: 21 Feb 2012 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan banjaran utama di Malaysia ii.Menyatakan kepentingan banjaran di Malaysia |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi |
Hasil Pembelajaran | i.Memahami kepelbagaian bentuk muka bumi di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar boleh memahami bentuk muka bumi di malaysia secara keseluruhan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Tanah Tinggi (sambungan) - Sistem gunung lipat |
Hasil Pembelajaran | i.Memahami sistem gunung lipat tua dan sistem gunung lipat muda. ii.Membezakan sistem gunung lipat tua dan sistem gunung lipat muda. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 22 Feb 2012 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.2 Kawasan tanah pamah |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan kepentingan kawasan tanah pamah ii.Menyatakan lokasi dataran utama di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Aktiviti | Perbincangan Kerja Kursus Geografi |
Teknik | i. Perbincangan |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 4:45 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi (sambungan) |
Hasil Pembelajaran | i.Mengenalpasti taburan banjaran di Malaysia melalui peta. ii. Memahami sistem gunung lipat muda di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 23 Feb 2012 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 6: Sumber-sumber utama |
Sub Topik | 6.1 Sumber boleh diperbaharui 6.2 Sumber tidak boleh diperbaharui |
Hasil Pembelajaran | i.Mentakrif sumber boleh diperbaharui dan sumber tidak boleh diperbaharui. ii.Menyenaraikan jenis-jenis sumber utama. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.3 Kawasan Pinggir Pantai |
Hasil Pembelajaran | i.Mengetahui pelbagai bentuk muka bumi pinggir laut di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 24 Feb 2012 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.1 Kawasan tanah tinggi (sambungan) |
Hasil Pembelajaran | i. Memahami sistem gunung lipat tua di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 – 3:45 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.2 Kawasan tanah pamah |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan kepentingan kawasan tanah pamah ii.Menyatakan lokasi dataran utama di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 6 Bentuk muka bumi |
Sub Topik | 6.2 Kawasan tanah pamah |
Hasil Pembelajaran | i.Menyatakan kepentingan kawasan tanah pamah ii.Menyatakan lokasi dataran utama di Malaysia. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi |
No comments:
Post a Comment