Tarikh: 9 Julai 2012 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 10 Julai 2012 Hari: selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | 9.2 Cuaca dan Iklim Malaysia - Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Cuaca dan Iklim di Malaysia (sambungan) |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan soalan evidens (kod evidens B3D3E1) |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 13 Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara |
Sub Topik | Sumbangan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara (sambungan) |
Hasil Pembelajaran | i. Menghuraikan tiga sumbangan kegiatan ekonomi terhadap pembangunan negara. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | 9.2 Cuaca dan Iklim Malaysia - Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Cuaca dan Iklim di Malaysia (sambungan) |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan soalan evidens (kod evidens B3D3E1) |
Refleksi | - |
Tarikh: 11 Julai 2012 Hari: rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1M |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar |
Sub Topik | Kesan Rumah Hijau, Penipisan Lapisan Ozon, Pulau Haba |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Perbincangan |
Refleksi | Pelajar memberi respon yang baik ketika sesi perbincangan dengan pelajar. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | - |
Tarikh: 12 Julai 2012 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3A |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 1D |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 13 Julai 2012 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 3L |
Bidang Pembelajaran | Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia |
Tajuk | Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar |
Sub Topik | Hujan Asid |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. soal jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 - 3:45 petang |
Tingkatan | 1K |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal |
Tajuk | Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan |
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1A |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 1: Bentuk Muka Bumi Dan Potensinya |
Tajuk | Bab 9 Pergerakan Bumi Dalam Sistem Suria |
Sub Topik | 9.2 Cuaca dan Iklim Malaysia - Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Cuaca dan Iklim di Malaysia (sambungan) |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.latihan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
No comments:
Post a Comment