Friday, July 20, 2012

RPH MINGGU 29 (16 JULAI – 20 JULAI 2012)

Tarikh: 16 Julai 2012                Hari: Isnin

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

12:50 – 2:00 petang

Tingkatan

1M

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia

Sub Topik

  • Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup
    • Cara hidup penduduk di Gurun Thar

Hasil Pembelajaran

  1. Mengenalpasti keadaan iklim, menyatakan dan menjelaskan cara hidup manusia di kawasan zon sejuk (Siberia).

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

4:35 – 5:45 petang

Tingkatan

3A

Bidang Pembelajaran

Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia

Tajuk

Unit 16 Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa

Sub Topik

Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa

Hasil Pembelajaran

  1. Menyenaraikan kepentingan kerjasama ekonomi antarabangsa.
  2. Menghuraikan kepentingan kerjasama ekonomi antarabangsa.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. latihan

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

*17 Julai 2012 (Selasa) : Cuti Rehat Khas


 

Tarikh: 18 Julai 2012                Hari: rabu

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

12:50 – 2:00 petang

Tingkatan

1M

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia

Sub Topik

  • Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup
    • Cara hidup penduduk di Siberia (zon sederhana)

Hasil Pembelajaran

  1. Mengenalpasti keadaan iklim, menyatakan dan menjelaskan cara hidup manusia di kawasan zon sederhana (Siberia).

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:00 – 3:10 petang

Tingkatan

3L

Bidang Pembelajaran

Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia

Tajuk

Unit 16 Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa

Sub Topik

Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa

Hasil Pembelajaran

  1. Menyenaraikan kepentingan kerjasama ekonomi antarabangsa.
  2. Menghuraikan kepentingan kerjasama ekonomi antarabangsa.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. latihan

Refleksi

Topik ini belum habis dibincangkan dan akan sambung pada waktu p&p seterusnya.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

4:35 – 5:10 petang

Tingkatan

1K

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia

Sub Topik

  • Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup

Hasil Pembelajaran

  1. Menyatakan perbandingan cara hidup di Gurun Thar, Siberia, dan Greenland.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

-


 

Tarikh: 19 Julai 2012                Hari: Khamis

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:00 – 3:10 petang

Tingkatan

3A

Aktiviti

Ulangkaji topik Tingkatan 1

  • Bab 6 Bentuk Muka Bumi

Teknik

i. Perbincangan

ii. latihan

Refleksi

-


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

4:35 – 5:45 petang

Tingkatan

1D

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia

Sub Topik

  • Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup
    • Cara hidup penduduk di Siberia (zon sederhana)

Hasil Pembelajaran

  1. Mengenalpasti keadaan iklim, menyatakan dan menjelaskan cara hidup manusia di kawasan zon sederhana (Siberia).

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Tarikh: 20 Julai 2012                Hari: Jumaat

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:00 – 2:35 petang

Tingkatan

3L

Bidang Pembelajaran

Bahagian B Geografi Fizikal dan Manusia

Tajuk

Unit 16 Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa

Sub Topik

Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa (sambungan)

Hasil Pembelajaran

  1. Menghuraikan kepentingan kerjasama ekonomi antarabangsa.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. latihan

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

2:35 – 3:45 petang

Tingkatan

1K

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia

Sub Topik

  • Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Ekonomi Negara Malaysia

Hasil Pembelajaran

  1. Menyenaraikan kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia.
  2. Menyatakan factor cuaca dan iklim yang mempengaruhi kegiatan ekonomi utama Negara Malaysia.

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

-


 

Mata Pelajaran

Geografi

Masa

5:10 – 6:20 petang

Tingkatan

1A

Bidang Pembelajaran

* Bahagian B: Geografi Fizikal

Tajuk

Bab 10 Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Kegiatan Manusia

Sub Topik

  • Pengaruh Cuaca dan Iklim Terhadap Cara Hidup
    • Cara hidup penduduk di Gurun Thar (zon panas)

Hasil Pembelajaran

  1. Mengenalpasti keadaan iklim di kawasan zon iklim berlainan.
  2. Mengenalpasti keadaan iklim, menyatakan dan menjelaskan cara hidup manusia di kawasan zon panas (Gurun Thar).

Pendekatan

Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai.

Teknik

i. Penerangan

ii. Soal-jawab

Refleksi

Objektif pembelajaran dicapai.

No comments:

Post a Comment