Tarikh: 17 JAN 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Arah mata angin |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan empat mata angin utama. ii. Menyatakan empat arah mata angin perantaraan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | 90% pelajar boleh menghafal arah mata angin. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala dan Jarak |
Sub Topik | 3.1 Jarak 3.2 Skala (sambungan) |
Hasil Pembelajaran | i. Mengira jarak mutlak. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Latihan (mengukur jarak mutlak) |
Refleksi | Pelajar masih kurang mahir membuat ukuran. Topik ini akan disambung pada sesi P&P seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Bearing sudutan/azimut |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Praktis (mengukur bearing sudutan) |
Refleksi | 80% pelajar boleh mengukur bearing sudutan. Topik ini akan dipraktiskan lagi dalam sesi P&P seterusnya. |
Tarikh: 18 Jan 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala dan Jarak |
Sub Topik | 3.1 Jarak 3.2 Skala |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenalpasti dan melukis skala lurus. ii. Mentakrifkan konsep jarak. iii. Mengira jarak relatif dan jarak mutlak. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Semua pelajar berjaya mengukur jarak mutlak berdasarkan contoh dalam buku teks. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Bearing sudutan/azimut |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Praktis (mengukur bearing sudutan) |
Refleksi | Semua pelajar boleh menggunakan jangka sudut membuat ukuran. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala dan Jarak |
Sub Topik | 3.1 Jarak 3.2 Skala |
Hasil Pembelajaran | i. Mengira jarak mutlak. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Praktis (membuat ukuran) |
Refleksi | Semua pelajar berjaya mengukur jarak mutlak berdasarkan contoh dalam buku teks. |
Tarikh: 19 Jan 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala dan Jarak |
Sub Topik | 3.1 Jarak 3.2 Skala |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenalpasti dan melukis skala lurus. ii. Mentakrifkan konsep jarak. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii Praktis |
Refleksi | Semua pelajar berjaya melukis skala lurus dengan menggunakan pembaris. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala dan Jarak |
Sub Topik | 3.1 Jarak 3.2 Skala |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenalpasti dan melukis skala lurus. ii. Mentakrifkan konsep jarak. iii. Mengira jarak relatif dan jarak mutlak. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii Latihan (kerja rumah) |
Refleksi | Semua pelajar berjaya mengukur jarak mutlak berdasarkan contoh dalam buku teks. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Bearing sudutan/azimuth 2.2 Bearing sukuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Praktis (mengukur bearing sudutan dan sukuan) |
Refleksi | Semua pelajar boleh menggunakan jangka sudut membuat ukuran bearing sudutan dan bearing sukuan. |
Tarikh: 20 Jan 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 2 Arah |
Sub Topik | 2.2 Bearing sukuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Praktis (mengukur bearing sukuan) |
Refleksi | 90% pelajar boleh menggunakan jangka sudut membuat ukuran bearing sukuan dengan tepat. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub Topik | 4.1 Graf bar mudah |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan cara-cara mengumpul data atau maklumat. ii. Mengumpul dan merekod data bilangan murid mengikut jenis pengangkutan yang digunakan ke sekolah. iii. Menyusun maklumat dalam bentuk jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 -5:45 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala dan Jarak |
Sub Topik | 3.1 Jarak 3.2 Skala |
Hasil Pembelajaran | i. Mengira jarak mutlak dan mengira jarak relatif. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. latihan (praktis) |
Refleksi | 95% pelajar dapat membuat latihan dengan baik. |
Tarikh: 21 Jan 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Bearing sudutan 2.2 Bearing sukuan |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Praktis (mengukur bearing sukuan) |
Refleksi | 90% pelajar boleh menggunakan jangka sudut membuat ukuran bearing sukuan dengan tepat. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub Topik | 4.1 Graf bar mudah |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan cara-cara mengumpul data atau maklumat. ii. Mengumpul dan merekod data bilangan murid mengikut jenis pengangkutan yang digunakan ke sekolah. iii. Menyusun maklumat dalam bentuk jadual. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai 100%. |
Tarikh: 22 Jan 2011 Hari: Sabtu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:10 – 1:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala dan Jarak |
Sub Topik | 3.1 Jarak 3.2 Skala |
Hasil Pembelajaran | i. Mengira jarak relatif dan jarak mutlak. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii Latihan (praktis) |
Refleksi | 80% dapat membuat ukuran dengan tepat. pelajar lain masih perlu dibantu. latihan diberikan supaya pelajar dapat mempraktiskannya di rumah. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:30 – 3:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 4 Graf |
Sub Topik | 4.1 Graf bar mudah |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan cara-cara mengumpul data atau maklumat. ii. Mengumpul dan merekod data bilangan murid mengikut jenis pengangkutan yang digunakan ke sekolah. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektid pembelajaran dica.pai. semua pelajar dapat menyatakan sekurang-kurangnya 3 cara mengumpul maklumat |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:30 – 4:30 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Unit 3: Skala |
Sub Topik | 3.1 Skala 3.2 Jarak |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan jenis-jenis skala. ii. Menukar dan menghubungkaitkan setiap skala. |
Pendekatan | Konstruktivisme dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Latihan |
Refleksi | 70% pelajar dapat menukar dan menghubungkaitan skala lurus, skala penyata dan pecahan wakilan. topik ini akan diulang lagi dalam sesi P |
No comments:
Post a Comment