- Sesi orientasi pelajar Tingkatan 1 bermula 3 januari hingga
5 januari 2010.
Tarikh: 3 Jan 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 3 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Rujukan Grid |
Hasil Pembelajaran |
ii. Mengenalpasti kedudukan Garisan Timuran dan Garisan Utaraan berasaskan peta topografi. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 4 Jan 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 3 |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan |
Refleksi | - |
Tarikh: 5 Jan 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Rujukan Grid |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
iii.Latihan |
Refleksi | Semua pelajar dapat membuat latihan rujukan grid 4 angka dan 6 angka. |
Tarikh: 6 Jan 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Rujukan Grid |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
iii.Latihan |
Refleksi | 80 peratus pelajar boleh membuat latihan rujukan grid 4 angka dan 6 angka. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Kedudukan mutlak |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris.. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Semua pelajar dapat membuat latihan koordinat. Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Kedudukan mutlak |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris.. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Semua pelajar dapat membuat latihan koordinat. Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 7 Jan 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.2 Ketinggian |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan cara mengenalpasti ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi. ii. Membandingkan dan membezakan simbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi |
|
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris.. iii. Menyatakan kedudukan relatif sesuatu tempat atau objek. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Semua pelajar dapat membuat latihan koordinat. |
No comments:
Post a Comment