Tarikh: 10 Jan 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Pengenalan Kepada Sukatan Pelajaran Geografi Tingkatan 1 * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.1 Kedudukan mutlak |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenali sukatan pelajaran Geografi Tingkatan 1. ii. Menyatakan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan koordinat mudah seperti lajur dan baris.. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Semua pelajar dapat membuat latihan koordinat. Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Semua pelajar dapat memahami topik kedudukan relatif. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan cara mengenalpasti ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi. ii. Membandingkan dan membezakan simbol-simbol ketinggian dalam peta lakar yang berasaskan peta topografi. iii.Melukis keratan rentas berdasarkan garisan kontur yang diberi. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 80% pelajar boleh melukis keratan rentas berdasarkan garisan kontur. Topik ini akan disambung pada waktu p&p seterusnya. |
Tarikh: 11 Jan 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik |
|
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Semua pelajar dapat memahami topik kedudukan relatif. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.3Keratan Rentas |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 90% pelajar boleh melukis keratan rentas berdasarkan garisan kontur. Topik ini akan disambung pada waktu p&p seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Arah mata angin |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan empat mata angin utama. ii.Menyatakan empat arah mata angin perantaraan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai.
|
- 12 Jan 2011 (Rabu) – Taklimat Pendaftaran Kemasukan Calon PMR 2011 di PPD Samarahan.
Tarikh: 13 Jan 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.3Keratan Rentas |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Hanya 80% yang berjaya melukis keratan rentas berdasarkan garisan kontur yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Arah mata angin |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan empat mata angin utama. ii.Menyatakan empat arah mata angin perantaraan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:45 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 3 Skala dan Jarak |
Sub Topik | 3.1 Jarak 3.2 Skala |
Hasil Pembelajaran | i. Mengenalpasti dan melukis skala lurus. ii. Mentakrifkan konsep jarak. iii. Mengira jarak relatif dan jarak mutlak. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 95% pelajar dapat melukis skala lurus.
|
Tarikh: 14 Jan 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 1 Kedudukan |
Sub Topik | 1.3Keratan Rentas (sambungan) |
Hasil Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 95% pelajar berjaya melukis keratan rentas berdasarkan garisan kontur yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | Bahagian A Kemahiran Geografi |
Tajuk | Bab 2 Arah |
Sub Topik | 2.1 Arah mata angin |
Hasil Pembelajaran | i. Menyatakan empat mata angin utama. ii.Menyatakan empat arah mata angin perantaraan. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
No comments:
Post a Comment