Tarikh: 4 Julai 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar (sambungan) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 11 Pengaruh Manusia Terhadap Cuaca Dan Iklim |
Sub Topik | 11.6 Peningkatan Suhu 11.7 Kemarau |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. pelajar dapat membuat latihan yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 11 Pengaruh Manusia Terhadap Cuaca Dan Iklim Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 11.7 Kemarau 12.1 Hutan Hujan Tropika |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan (Bab 11) |
Refleksi | Pelajar dapat membuat latihan teka silang kata yang diberikan. objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 5 Julai 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan Hujan Tropika |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan pantai |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 11 Pengaruh Manusia Terhadap Cuaca Dan Iklim |
Sub Topik | 11.7 Kemarau |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 6 Julai 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 13 Sumbangan Kegiatan Ekonomi Terhadap Pembangunan Negara |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Empat sumbangan telah dibincangkan. sumbangan lain akan dibincangkan pada sesi p&p seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian:
|
Teknik | Perbincangan |
Refleksi | - |
Tarikh: 7 Julai 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan Hujan Tropika |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar memberi respon yang baik dalam sesi p&p. objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Hanya tiga langkah sempat dibincangkan. langkah yang lain akan ditunda pada sesi p&p seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian isi kandungan dan penghargaan |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal jawab |
Refleksi | tiga sumbangan kegiatan ekonomi telah dibincangkan dan tiga kesan kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar telah dibincangkan. |
iat
Tarikh: 8 Julai 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian objektif kajian dan kawasan kajian |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar (sambungan) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Topik kitar semula bagi negara jerman dan denmark telah dibincanglan. topik rawatan air akan disambung pada waktu p&p seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5: 10etang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 11 Pengaruh Manusia Terhadap Cuaca Dan Iklim |
Sub Topik | 11.6 Peningkatan Suhu 11.7 Kemarau |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | Latihan teka silang kata telah diberikan kepada pelajar. 70% pelajar dapat membuat latihan yang diberikan. |
RPH cikgu telah ditulis dan dirancang dengan teliti. Teruskan usaha gigih cikgu. Diharap cikgu juga dapat menulis refleksi bagi minggu 27. Terima kasih.
ReplyDelete