Tarikh: 11 Julai 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar (sambungan) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar dapat membuat soalan tahun lepas yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.3 Hutan Paya |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. Pelajar boleh membezakan hutan paya air masin dan hutan paya air tawar. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | Hutan Paya |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan semula tiga ciri hutan paya air masin dan hutan paya air tawar. |
Tarikh: 12 Julai 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.4 Hutan Gunung |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. pelajar boleh nyatakan ciri-ciri hutan gunung dan contoh flora dan fauna. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan pantai |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soa-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan Hujan Tropika |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. pelajar boleh menyatakan semula ciri-ciri hutan hujan tropika dan menyatakan contoh flora dan fauna. |
Tarikh: 13 Julai 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal jawab |
Refleksi | Topik 14 telah dibincangkan. 70% pelajar dapat membuat latihan soalan-soalan tahun lepas yang diberikan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian:
|
Teknik | Perbincangan |
Refleksi | - |
Tarikh: 14 Julai 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan Paya |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. pelajar dapat membezakan hutan paya air masin dan hutan paya air tawar, |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 16 Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | 90% pelajar dapat menyiapkan latihan pengukuhan yang diberikan dalam masa yang ditetapkan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian: Dapatan Kajian (topik 1) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 14 Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar (sambungan) |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i.Penerangan ii.Soal jawabg iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | 80% pelajar berjaya menjawab 8 soalan daripada 10 soalan objektif tahun-tahun lepas. |
Tarikh: 15 Julai 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian: Dapatan Kajian (Topik 1) |
Teknik |
|
Refleksi |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 – 3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 16 Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa |
Objektif Pembelajaran | i.Menjelaskan dengan contoh kepentingan kerjasama ekonomi antarabangsa. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan Hujan Tropika |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi |
No comments:
Post a Comment