Tarikh: 18 Julai 2011 Hari: Isnin
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 3:10 petang |
Tingkatan | 3B |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Aktiviti | Ulangkaji Bab 6 Bentuk Muka Bumi (Tingkatan 1) |
Teknik |
|
Refleksi | Topik ini belum habis dibincangkan dan akan sambung pada waktu p&p seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.1 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Malaysia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Perbincangan (kerja kursus bahagian dapatan kajian) |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Tarikh: 19 Julai 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:35 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.1 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Malaysia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan gunung |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soa-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.1 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Malaysia |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Dua faktor telah dibincangkan. Topik lain ditunda ke sesi p&p seterusnya. |
Tarikh: 20 Julai 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 - 2:00 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 15 Langkah-langkah Mengurangkan Kesan Kegiatan Ekonomi Terhadap Alam Sekitar |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar dapat membuat latihan objektif yang diberikan tanpa merujuk pada buku nota. 80% objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian:
|
Teknik | Perbincangan |
Refleksi | - |
Tarikh: 21 Julai 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:50 – 2:00 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.1 Faktor Yang Mempengaruhi Pelbagai Jenis tumbuh-tumbuhan Semula Jadi di Malaysia 13.2 Jenis Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar di Negara-negara Lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | 80% objektif pembelajaran dicapai. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:25 – 4:00 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kertas modal 1 |
Teknik |
|
Refleksi | 14 soalan modal 1 telah dibincangkan. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:35 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian: Dapatan Kajian (topik 2) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 5:10 – 6:20 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Tajuk | Unit 16 Kepentingan Kerjasama Ekonomi Antarabangsa |
Objektif Pembelajaran | i.Menjelaskan dengan contoh kepentingan kerjasama ekonomi antarabangsa. |
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik |
|
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan semula sekurang-kurangnya tiga kepentingan kerjasama ekonomi antarabangsa. |
Tarikh: 22 Julai 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:35 petang |
Tingkatan | 1C |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian: Dapatan Kajian (Topik 2) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:10 -3:45 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kertas modal 1 (sambungan) |
Teknik |
|
Refleksi | Semua pelajar ada ceramah bagi subjek bahasa melayu. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:00 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 12 Jenis Dan Taburan Tumbuh-tumbuhan Semulajadi Dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 12.1 Hutan Paya |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar boleh membezakan hutan paya air tawar dan hutan paya air masin. |
T. Kasih kerana telah menyediakan blog rph untuk semakan.
ReplyDeleteBlog cg kemas, lengkap dan menarik. Sila kekalkan usaha murni ini.
"Highly resilient people are flexible, adapt to new circumstances quickly, and thrive in constant change. Most importantly, they expect to bounce back and feel confident they will."