1 Ogos 2011 (Isnin) : Cuti Ganti
Tarikh: 2 Ogos 2011 Hari: Selasa
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:05 – 1:15 petang |
Tingkatan | 1F |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di negara lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Objektif pembelajaran tercapai. pelajar boleh menyatakan tiga contoh tumbuhan dan hidupan liar di kawasan Mediterranean. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 – 3:05 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Negara Lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Topik ini belum sempat dibincangkan sepenuhnya dan akan sambung pada waktu p&p seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:35 – 4:10 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Negara Lain. |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Topik ini tidak sempat dibincangkan kesemuanya dan akan disambung pada waktu p&p seterusnya. |
Tarikh: 3 Ogos 2011 Hari: Rabu
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:05 -1:15 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Aktiviti | Ulangkaji Topik Tingkatan 1: * Bab 7 Potensi Bentuk Muka Bumi * Bab 9 Sistem Suria |
Teknik |
|
Refleksi | Bab 9 belum habis dibincangkan dan akan disambung pada p&p seterusnya. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 – 3:35 petang |
Tingkatan | 1I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Negara Lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan Pengukuhan |
Refleksi | 70% Objektif pembelajaran dicapai. pelajar boleh menyatakan tiga contoh tumbuhan dan hidupan liar di kawasan mediterranean. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:10 – 5:10 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Negara Lain. |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Topik ini belum habis dibincangkan dan akan disambung pada waktu p&p seterusnya. |
Tarikh: 4 Ogos 2011 Hari: Khamis
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 12:05 – 1:15 petang |
Tingkatan | 1C |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Jenis Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar di Negara-negara Lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab iii.Latihan pengukuhan |
Refleksi | Masa ini digunakan untuk membincangkan bahagian dapatan kajian kerja kursus geografi. |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:35 – 3:05 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kertas model 2 |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:35 – 4:10 petang |
Tingkatan | 1I |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian: Dapatan Kajian (topik 4) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 4:10 – 5:10 petang |
Tingkatan | 3I |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia |
Aktiviti | Ulangkaji Topik Tingkatan 1: * Bab 9 Sistem Suria (sambungan) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Tarikh: 5 Ogos 2011 Hari: Jumaat
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:00 – 2:25 petang |
Tingkatan | 1C |
Aktiviti | Membincangkan kerja kursus bahagian: Dapatan Kajian (Topik 3) |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 2:50 – 3:15 petang |
Tingkatan | 3B |
Aktiviti | Perbincangan kertas model 3 |
Teknik |
|
Refleksi | - |
Mata Pelajaran | Geografi |
Masa | 3:30 – 4:20 petang |
Tingkatan | 1N |
Bidang Pembelajaran | * Bahagian B: Geografi Fizikal & Geografi Manusia Tema 2: Cuaca dan Iklim dan Pengaruhnya |
Tajuk | Bab 13 Faktor Yang Mempengaruhi Tumbuh-tumbuhan Semulajadi dan Hidupan Liar |
Sub Topik | 13.2 Faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan semula jadi di Negara Lain |
Objektif Pembelajaran |
|
Pendekatan | Konteksual dan lain-lain pedagogi yang sesuai. |
Teknik | i. Penerangan ii. Soal-jawab |
Refleksi | Pelajar boleh menyatakan contoh tumbuhan semulajadi dan hidupan liar di kawasan Meditrranean. |
RPH kemas kini sehingga minggu 31. Teruskan usaha cikgu.
ReplyDeleteTerima kasih.
htchong
Dear Teacher,
ReplyDeleteTQVM for the invitation. I have gone through your RPH - well prepared and well done. Keep up the good effort and have a great day ahead!